LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

01 August 2011

ahlan ya ramadhan

salam follower n silent readers ----> erkkkkkk...ada ke......;p hehehehehehehe... ramdhan datang lagi....yehaaaa.......xsangka kan... macam baru semalam meraikan kedatangannya.....trasa cepat betul masa berlalu......ermmmmm......

tetiba tringat mak abah kat kampung...kalau sambut puasa kat kampung mesti seawal jam 330 pagi mak dah ketang ketung menyiapkan santapan......walawehhhh.....kat cn bila hidup sendiri nak bangun sahur mmg le teramat malas......inikan pulak nak masak bagai......tapi sebenarnya banyak okey ganjaran bagi mereka yg bersahur....errmmmm....... so, buah kurma n air masak la menjadi hidangan sahur aku selalu...kalau ada rajin skit dapat la bersahur dgn nasiik goreng....

bercerita tentang ramadhan, banyak kenangan sebenarnya masa mula2 nak blajar puasa dulu.......dalam keluarga mmg kami dah di didik utk berpuasa pada umur kami adik beradik mencecah 6 taun....ye mmg aku berpuasa pada zahirnya ...tapi bila tyme mandi mmg aku akan mengambil peluang mnelan seberapa gelen air paip yg boleh..... hehehhehe.... jadi tyme bulan puasa mmg rajin la aku mandi berbanding bulan2 biasa...pastu tyme dekat2 nak buka mmg buat muka penat lah walaupun dh bergelen2 air ko telan td..tapi tu dulu okey...... ----> adik2 jgn tiru aksi ni ye....xbaik tau.....:D

kalau dulu bila dapat puasa sebulan penuh abah akan bagi habuan dut raya mengikut hari kita puasa penuh.....kalau 30 hari puasa penuh dapat la RM 30.00 sebagai peniup semangat berpuasa sebenarnya....

apa pun kenangan xkira best atau sebaliknya....semoga Ramadhan kita taun ni akan lebih baik dari Ramadhan yg lepas...AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN AL-MUBARAK.......

No comments: