LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 October 2010

Happy E Day buat aniz n shapiq...



selamat bertunang buat my dearest sis n bro hanis farhana m. khawari n m. shapiq abdullah....akhirnya selamat gak bertunang walaupun banyak dugaan yg dah kalian lalui..semoga apa juga kepahitan yg dah kalian lalui sebelum ini kalian jadikan sebagai panduan untuk menghadapi hari mendatang....

apepun tahniah buat kalilan...semoga hubungan yg terjalin berpanjangan hendaknya....dan semoga cita2 kalian untuk berumah tangga disampaikan ALLAH...;)

29 October 2010

aku hanya ingin menikmati hidup

aku sering berharap agar dapat memutar waktu...aku ingin sekali kembali kezaman remajaku...membetulkan segala apa kesilapanku dulu....aku tak mau mengalami penyesalan dlm hal ini...dan aku sedar, manusia xkan selamanya sama..mereka datang dan pergi tanpa sepengetahuan kita, jadi waktulah jawapanya...
Dalam hidup tak perlu menyimpan sesuatu untuk kesempatan yg istimewa..setiap hari dalam hidup kamu adalah kesempatan yg istimewa...!!!
kita takkan tau bila waktu yang berkualiti itu akan datang dan waktu yang berkesan itu bila....hidup terlalu berharga untuk kita menumpukan pada satu hal sahaja....sudah tentu aku ingin memenuhi hidup aku dengan segala anugerah yg telah DIA berikan...:)
dan dengan anugerah2 inilah yg akan membuat hidup aku terus bersemangat dan membuat aku trus tersenyum....:))
aku ingin menikmati hidup dalam kesederhanaan & kesempurnaan...aku ingin terus menikmati hidup tanpa mau menoleh ke masa silam ku.... aku ingin terus menikmati setiap nafas tanpa rasa dibebani dengan segala hal yg mendukacitakan...aku hanya ingin menikmati hidup...

28 October 2010

cerita aku...kenangkanlah...

semalam entah apa angin aku terbelek diari lama ...dah lama aku xmenulis kat dalam tu....sejak hari tu aku dh xmnulis dlm tu lg....bkn xnak menulis cuma xmampu dan xada apa yg perlu ditulis lg.....

tp bkn pasal diari tu yg aku nak citer kat cn...tp pasal salah satu 'entri' dalam tu....tentang kebencian & kemaafan===>crita ni aku penah tuliskan tuk 'dia' yg pernah menjadi 'seseorg' dlm idp aku dl.....*mst krg curiouskan..nape xcrita je...kenapa perlu tulis...cz aku mmg suka menulis...:)

aku pernah kata dulu.. 'ukirlah setiap kenangan & kebaikan diatas batu agar ia tak mudah dikikis dan terhapus juga kekal sebagai memori terindah....sebaliknya andai aku membuat kesalahan tulislah ia diatas pasir agar ia akan ditiup angin kemaafan untuk menghapuskannya...' ===> kata2 yg aku sndiri tak mampu nak turuti....kejam kah aku....:(

aku juga pernah ceritakan dulu...'tentang betapa sekumpulan kanak2 tadika diarah oleh gurunya untuk membawa sebekas ubi kentang kemana shj walau ke tandas sekalipun, selama 1 minggu.. dan setiap kentang2 yg dibawa mewakili musuh2 kita. Semakin hari, kentg2 tersbut mula membusuk, ia menimbulkan rasa tidak senang dikalangan mereka..cukup seminggu mereka bertanya kepada guru, kenapa mereka diberi tugasan tersebut....guru menjawab, kentang2 yg telah busuk mewakili dendam & kebencian kita pada sesorg...sggh tidak menyenangkan bukan..???? bygkan jika kita akan membawa kebencian jg api kemarahan itu seumur hidup kita..??' ===> dimana, aku juga x mampu lakukan...

Betul kata org, tiada erti kekecewaan & kebencian dalam sesebuah persahabatan..semuanya harus kerana ALLAH..tapi tu kata org...kata aku...????? bagaimana pula..???? dan sanggup ke aku untuk memikul kentang2 yg telah membusuk & tidak menyenangkan itu sepanjang hidup aku..?????

sahabat....hari ini aku belajar memahat setiap inci kenangan & kebaikan2mu diatas batu...semoga ia akan menjadi memori terindah sepanjang hidupku......aku juga belajar menulis setiap kebencianku pada pasir, agar ia akan segera terhapus dek tiupan angin.....

semoga aku tabah & ikhlas melakukannya...

27 October 2010

memberilah andai ingin diberi

"Memberi akan membuat kita lebih kaya...senyum akan membuat kita lebih indah...kasih akan membuat kita lebih bahagia...Doa akan membuat kita lebih damai...Dekat pada TUHAN akan membuat kita lebih sempurna..."

memberilah tanpa pernah mengharap balas....pesan emak jadilah seperti matahari yang memberi terang...menyelimuti hangat...menyapa dengan ramah...walaupun tiada insan ingin memuji & memberi penghargaan ia tetap memberikan cahaya.....

memberilah dengan seikhlas hati semoga kita juga akan diberi dengan selayaknya...:)

minggu yang sukar

minggu yg agak sukar bagi aku....susah nak bergerak kemana2....rasa nya seperti kaki aku dah dipotong sebelah.......semuanya gara2 baby kesayangan ku belum pulih.... aaarrrrrrrggghhhhh....... mujur juga ada 'malaikat2 kecilku' yang sentiasa menghulur bantuan......terima kasih kalian kerana sentiasa memberi tanpa pernah meminta balasan selain dari sebuah persahabat....:)

26 October 2010

entr! ini khas buat 'malaikat2 kecilku'

Persahabatan yg abadi akan membawa kerinduan yg abadi......
percayalah, sebuah persahabatan itu lebih unggul daripada percintaan......
tanpa bersabatan percintaan akan berakhir.....
tetapi tanpa percintaan sebuah persabatan itu akan kekal...
oleh itu hargailah sebuah persahabatan yg terjalin...
Terima kasih 'malaikat-malaikat kecilku' kerana sentiasa mau aku menjadi sebahagian dari kalian....aku sangat sayang kalian...

24 October 2010

sedihnya....

huwaaa..............................kenapa malang bertimpa2 plak ni...sedihnya..... kali ni baby kesayangan aku plak kene musibah..,,tapi kata soerang 'malaikat kecilku' ---> takpe maybe ada hikmah..be positve...dan aku...ngh +ve la ni...:) hadapi ngan senyuman key.....nanti kita ganti cermin baru key baby kesanyangku...;)

23 October 2010

taman cahaya sri alam..



idea nak berbasikal di taman cahaya sri alam ni mmg dah lama...sjak ogos 2008, cuma semalam housemate aku merancang kesana bersama opismate nya.....aku apa lg.....:) mmg seronok..cuma penat skit mengayuh...maklumla dah lama tak berbasikal....:) rupanya kat cn bukan hanya aktiviti berbasikal je....banyak lagi aktiviti yg best kat cn.....aktivti skytrex, paintball n etc..cuma kami xberkesempatan melalui pengalaman tu...mayb next tyme...:)
kami cuma sempat berbasikal, ke taman kaktus, dusun buah2an & melawat rumah 4musim....n skrg dalam musim luruh.....dalam tu giler sjuk.......n tak lupa aktiviti kegemaran kami....posing, posing dan posing....hehehehehehehehe...


byk tmpt yg kami xberkesempatan lawat...taman arnab, taman cendawan, ladang padi, tak dapat naik menara tinjau,jambatan gantung & etc ....


terima kasih 'malaikat2 kecilku', menjadikan impian menjadi nyata..aku sangat sayang kalian...;)

22 October 2010

terima kasih TUHAN


setiap sesuatu yang berlaku tu pasti bersebabkan....dulu aku xpernah realize....tapi sekarang bila banyak perkara yg terjadi pada aku...aku mula sedar dan aku bersyukur sangat atas apa yg dah berlaku ni...banyak perkara aku belajar..belajar menjadi diri sendiri....belajar berdikari, belajar menjadi sahabat sejati, belajar menjadi keras hati & Pendendam ==> which is bad, dan paling penting aku mula belajar menyayangi diri sendiri, keluarga dan sahabat kesayangan ku melebihi segalanya...


aku sedar aku bukan sape2 tanpa mereka....dan aku yakin aku takkan mampu meneruskan hidup aku tanpa mereka....mereka terlalu istemewa.... terima kasih TUHAN mengirimkan aku malaikat2 kecil yg sungguh luar biasa....


kepada kamu ==> u know who u are, terima kasih meninggalkan aku dulu...aku lebih bahagia kini...aku bahagia punya keluarga & sahabat yg takkan pernah meninggalkan aku...
Terima kasih TUHAN mengirimkan aku 'pelangi' untuk mewarnai hidupku...

20 October 2010

kau penyambung hidupku..

aku rasa aku lebih tenang sekarang....punya teman2 & keluarga yg sentiasa senyum gembira ataupun menangis sedih ngan aku.....bahagiakan ......aku sangat sayang kalian....demi ALLAH aku sangat sayang kalian....aku tatau hidup aku tanpa kalian....kalian umpama matahari......'walaupun malam menjelma, matahari tetap menyinari bumi....'
Begitulah kalian dalam hidup aku....

Disaat aku merasa kosong....tiada siapa2 disisi aku... DIA mengirimkan kalian....kalian sentiasa menghiburkan, memberi semangat & motivasi, mendengar keluh kesahku, dan paling penting kalian tidak pernah menghakimi aku...

Tiap kali aku mengenangkan kalian aku merasa terharu...kali ini aku bukan menangis sedih kerana menangisi 'seseorang' yg telah meninggalkan aku...tapi aku menangis kerana aku bahagia punya sahabat seperti kalian....disaat aku kehilangan 'seseorang' yang bererti dalam hidup aku ternyata DIA telah mengirimkan 'sesuatu' yg jauh lebih beerti seperti kalian...

Terima kasih buat kalian yg sentiasa menemani aku...sentiasa memberi semangat..semangat kalian amat beerti buat aku...aku kini tidak merasa sendiri...aku punya banyak cinta & kasih sayang...Terima Kasih TUHAN, memberikan aku sahabat & keluarga yg menyayangi aku....

AKU SANGAT SAYANG KALIAN....

18 October 2010

bukit tabur west

yezzaaaa...hiking pertama setelah sekian lama menyepi.....lebih 3bulan berehat...giler best..mmg x boleh nak describe dgn kata2 apatah lagi tulisan...(lets picture tell a story)tp yg pasti...sgt menarik.....view yg cantek, rasa xpuas hiking kat bukit tabur ni.....

kami memulakan pendakian pada lebih kurang jam 8.00pg. setiap check point yg kami cipta sendiri punya view yg damm cantek....canteknya ciptaan NYA..... xpuas mata memandang....:)

sampai puncak dalam pkul 10.30pg - 10.45pg...berlepaking di puncak sebelum turun semula ke starting point....jam 11.35pg aku sampai semula ke starting point.....
pengalaman yg aku xkan lupa sampai mati.........sume nye cantek tentang bukit tabur.... terima kasih teman2 ....aku tatau weekend aku camne tanpa kalian..aku sangat sayang kalian...:)

15 October 2010

'tanggang'kah aku..???

Tanggangkah aku...???? kerana usaha aku cuba mengeraskan hati aku..???? rasanya xkot....tpi ni yang terbaik...:) dengan syarat aku pekakkan telinga & butakan mata dengan apa juga yg melintas di kepala ku berkaitan 'kamu'....

yup aku hampir berjaya melakukan nya.....kerana ramai teman2 yg menyokong ku...yg sentiasa memberi semangat & dorongan...dan yg paling penting sentiasa ada menemani aku...:)

mak abah ku...abg2 juga kakak2 ku, adik2 ku...juga teman2 yg sentiasa menjadi sahabatku====>aku sangat sayang kalian...aku tatau hidup aku tanpa kalian....

14 October 2010

diri kita adalah apa yg kita ingin jadi...

dalam dunia ni, tak sume apa yg kita inginkan akan kita miliki..walau sekuat manapun kita mempertahankannya kalau DIA dah tentukan itu bkn kepunyaan kita maka ia takan jadi milik kita....

aku yakin setiap org ada cerita sedih mereka sendiri...begitu juga dgn aku.....aku bersyukur punya pengalaman seperti ini...walaupun pengalaman yg amat pahit, sekurang2nya aku punya pengalaman seperti ini.....pengalaman yg akan aku kutip sebagai landasan menghadapi hari mendatang....

aku penah berpesan pada seorang sahabat...'menangislah andai itu boleh membantu kau bangun...menangislah andai itu boleh membuang segala duka lara kau...menangislah kerana kau akan lebih bahagia...' dan kata2 ini juga pernah manjadi sahabatku....aku selalu menangis bila aku sedang bersedih....aku selalu menangis bila melihat 'mereka' bergembira...aku selalu menangis mengenang kekecewaanku....

aku yakin kini air mata takkan mengubah apa2...hari ini aku takan menangis lagi kerana aku tanak menangis lagi....kerana aku juga tau diri aku akan jadi seperti apa yang aku ingin jadi...

aku masih punya keluarga & sahabat yg begitu menyayangi aku...aku akan jadi seperti apa yg aku dan mereka ingin aku jadi....===> bahagia... ;)

13 October 2010

Hiking...sangat rindu :)



aku rindu pada alam yg satu ini...:) aku rindu dinginnya udara pergunungan sebelum matahari menampakkan diri diufuk timur..aku rindu utuhnya kaki yang tak pernah mengenal erti lelah menerjah jalan setapak...aku rindu mata air pergunungan.....juga rindu mengendong 'bagpack'ku...:)




bila ya...???



apakah harapan ku akan menjadi nyata....kerana aku sangat rindukan suara alam...;)

terasa sangat rindu ingin hiking lagi...bila agaknya ye....errmmm......semoga semua nya berjalan seperti yg dirancang.... hiking pertama setelah 3bulan berehat,,,,hooyeeeeyyyyyyyyy...:)


'how i miss to being there...being so nothing and only have faith that i will survive without being alone....'

12 October 2010

ermm...

dah lama rasanya tak berbloging membuat new-entry.....:)
mmg nak 'menulis' tapi kekeringan idea......idea x muncul2.....jadi hari ni 'tulis' yg ringan2 je la....
nak cerita tentang apa ye..? :-?

eerrmmmm.... :)

aku pikir aku takan dapat wiken yg superb lagi.....sbb tu kadang2 aku sgt tamau menghadapi wiken.....tapi aku silap....aku telah dapat dan akan dapat wiken yg superb.........aku masih punya sahabat yg sentiasa menemani aku....:) terima kasih sahabat yg memberikan wiken yg begitu class..... hehehehehe

aku rasa aku patut berterima kasih pada seseorang (u know hwo u are...!!!)...seseorang yang pernah aku anggap sebagai 'sahabat sejati....', seseorang yang telah membunuh hati & perasaan aku dulu.........kalau dulu seseorang itu tidak menyiksa ku seperti hari itu pasti hari ini aku takkan mendapat wiken yang superb seperti semalam dan sebelumnya....:)

buat kamu, terima kasih, terima kasih dan terima kasih....aku lebih bahagia sekarang...aku lebih gembira melalui hari2 mendatang ku.....yup..!!aku sangat bahagia.....aku sangat bersyukur punya sahabat yang akan sentiasa menemani suka & duka ku kini....

terima kasih sahabat....kerana telah mau menjadi sahabatku...aku sangat sayang kalian :)

07 October 2010

::izinkan aku melupakanmu::

dahulu aku selalu merindukan mu....dahulu aku selalu menantikan mu..satu yang selalu dihatiku...satu yang selalu ku impikan...hingga kau selalu hadir dalam mimpiku...ku akui ku menginginkanmu.....ku akui aku sering mengharapkan mu....sehingga aku selalu berharap aku takkan kehilanganmu......

Tapi hari ini izinkan aku melupakanmu...aku kira ini saja cara untuk aku menyembuhkan diriku...dan akan aku lakukan....hari ini aku belajar untuk tidak mengenang segala kebaikan mu...aku belajar untuk tidak menyingkap segala kenangan manis kita....aku belajar untuk membina tembok paling kukuh antara kita....aku akan pastikan segala pelajaran itu takkan sia-sia....

maafkan aku terpaksa melakukan ini.....aku kira ini saja jalan yg terbaik buat aku juga kamu....aku takkan mengganggu mu lagi...aku takkan mengharapkanmu lagi..aku takan mengejarmu lagi..

dan bila datang esok..aku harap aku takkan mengenangmu lagi..aku takkan mengejar bayang-bayang mu lagi... kerana aku tahu kau sedang menikmati bahagia....dan aku yakin aku akan lebih bahagia dengan kehidupan ku...

06 October 2010

kemaafan dendam terindah..

::indah pada kata...tapi praktikalkah pada diri...luka telah sembuh tapi parutnya tetap ada...::

tidak ada manusia yg sempurna...setiap insan pasti ada melakukan kesilapan...tak kira sebesar mana...kadang2 aku kagum + cemburu ngan sahabat2 di sekeliling aku.....tak pernah mendendam....selalu redha dengan apa yg berlaku...... ====> betul ke....??? entah lah....

Mereka seringkali berpesan..setiap kali sebelum tidur, maafkanlah setiap kesalahan insan2 yg berada disekeliling kita...dgn ini hati kita kan menjadi lebih tenang....

aku kira..aku juga bkn jenis yg sukar memaafkan....tapi entah lah...bila ia berkaitan dgn 'yg satu ini', aku jadi kalah....kalah dgn perasaan sndiri...aku seperti menjadi org lain....aku masih ingat lagi kata2 seorg teman....'lau ko marah macamanapun muka ko masih mcm 2..masih mampu tersenyum..' tapi bila ia melibatkan 'yg satu ini' senyum ku akan mati....tawaku akan leyap.....entah kenapa senyuman aku begitu mahal kala ini....

aku ingin senyum seperti dulu..ingin ketawa riang seperti kalian...aku ingin meleraikan 'dendam' ini dengan kemaafan..."Ya Ghafur, sejukkanlah hati yang tak mudah memaafkan...bukan tak redha tapi tak mampu... sedih pilu yg seribu..yg akhirnya hati tak gelap kelabu..

05 October 2010

090507 - 'gathering' kami

'gathering' kami berjalan dengan jayanya...ermm....terima kasih teman2 yg datang...mode kala itu: aku sedang sangat gumbira berjumpa dengan teman2 lama..aku juga sangat sayang kamurang...kerana kamurang sentiasa ada menemani aku kala aku sedang suka ataupun duka...:)==============> wahai sahabat tetaplah menjadi sahabatku...yg sentiasa menasihatiku..yg sentiasa merelakan waktumu utk mendengar keluh kesahku...yg sentiasa memberiku semangat utk aku terus maju & menjadi yg terbaik....yg sentiasa mengingatkan aku dikala aku lalai & leka....

menu kali ini...yum..yum....mencairkan iman hahhahhahahahahha====> ble ke....???apa2 la...apa pun penghuni 090507 , kalian mmg cool.... & aku sgt sayang kalian...:) ...ble bagi tabik spring pada nurul adzhiah & mak muharani...korang mmg iron lady...===> pas ni leh la bukak restoran...:)

dan harap2 taun depan akan ada lagi 'gathering' cam ni.....sgt besshhh...n aku sgt suka aktiviti makan2 ini n aktiviti terakhir kita...hahahahahahaha...sgt gila2....tapi sila pastikan nor hidayah xkan jadi perantara lagi...tangan beliau...tersangatlah 'demm choii'......huhuhu...:)

terima kasih sahabat untuk secebis kenangan ini yang begitu dalam maknanya.... T_T
=============> terima kasih teman kerana mau menjadikan diri ini sahabatmu......terima kasih juga atas segala nasihat2mu....terima kasih atas segala waktu mu......terima kasih atas segala semangat & dukungan yg telah kau berikan untuk ku...terima kasih atas peringatanmu...terima kasih sahabat atas segala yg telah kau berikan untuk ku....terima kasih untuk mu sahabat......

02 October 2010

ceritera rindu

rindu..

orang kata : rindu tu ingatan terhadap seseorang @ sesuatu yang yang xde depan mata kita...

kamus kata : rindu itu keinginan yang kuat untuk memiliki sesuatu ...

pujangga kata : xkan ada rindu kalau xde suka dan cinta.... xkan ada cinta tanpa suka & duka... xakan ada suka tanpa bersua muka..

aku kata : xpernah mimpi & harap perasaan ini hadir, kerana dalam hati aku hanya ada perasaan benci....namum semakin kuat aku membenci...semakin kuat juga perasaan rindu ini hadir....dalam rindu terselit perasaan rindu...harus bagaimana..???

~Ceritera rindu: Leeya Myra~

01 October 2010

kalau la....:):(

hari yg agak boring....=====> aku rasa hari2 dalam idup aku bored, bukan ari ni je...:( ....kat opis bored kat umah bored jugak....jadi yg macamn br x boring nih...:( agaknya rumah yg lagi satu tu kot baru x boring..kot la...:) =====> dah penuh sgt ke amalan nak bawak ke sana tuh....:(

cepat je masa berlalu....dah jumaat balik.....dan hari yang paling aku x nak jumpa...tentunya weekend,....bilamana org lain sibuk merangka rancangan & xsabar menanti weekend, aku...???? xsanggup menghadapi weekend...kenapa....???? cz..nape ye...eerrrmmmmm.....ssh nak cerita...hehehehehehe...tapi yang pasti aku x suka berjumpa weekend......:(

lau la masa tu ble di 'stop'kan...yg lain sume berjalan mcm biasa...cuma masa/waktu /hari/tarikh je di'stop'kan....hhrrmmm.....tapi sayang .....x ble kan.....===> mungkin sbb aku ngah JK a.k.a ketidaktentraman jiwa a.k.a mencinya prasaan nih katika ni......

aku ada terbaca dalam satu blog nih.....cara2 nak mengatasi perasaan mcm ni.. antaranya :-
i. cuba lupakan kenangan ====> ble ke lupakan cz setiap kanangan kan tuk di kenang..???
ii. ketawalah dan senyum lah =====> ikhlas ke..???
iii. bz kan diri ===> nak bz kan ngan ape,,???? keje..??? kat pat keje la bermula sumenye.....
iv. belajar 'keraskan hati' ====> macamana caranya.....sdgkan hati aku nih...hisshhhhhh..
v. cuba memaafkan ====> memaafkan mmg mudah...melupakan..?????
vi. kamu msih punya teman2, famili & hp kesayangan kamu..===> ini mmg benar..:)
ni je antara yg aku ingat...:)...so macamana caranya lagi tuk menenteramkan jiwa nih????

aku selalu harap kawan2 aku akan sentiasa ada dengan aku...menemani aku....xkan jemu mengajar aku cara senyum dan ketawa...