LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 July 2011

Layan Harry Potter

semalam aku & penghuni 090507 berkesempatan menonton cerita Harry potter and the deadly hallows. Sebenarnya aku bukanla follower kisah si En. Potter nih.... semalam aku layan citer ni pun dek krana si ina yg beria mngajak menonton....lau aku mmg x la..... mmg aku boleh tolak kata xmo kan...tapi memikirkan yg si ina nih mmg susah nak di ajak kua apatah lagi nak ajak kua...so kami dicide polo ajhe.....

Seingat aku aku sempat menonton muvi ni masa zaman2 si potter tu baru nak belajar kat sekolah sihir tu dulu. itu pun dah ingt2 lupa.....:D

mmg agak ngantuk le aku dalam panggung tuh... nak pulak tayangan memakan masa slama 2jam lebih.......dlm kpala aku..... 'bila la nak abis nih... sambil mengenyeh2 mata....' hehehehehehe

walaupun agak tersengguk2 semalam, tapi aku agak puas hati le menonton filem nih....bukan ape semua persoalan yg bermain dalam otak aku di awal cerita terjawab dgn cemerlangnya......walaupun terpaksa berbisik2 bertanya pada si iza kenapa? bagaimana? siapa? apakah? dan macam2 soklan yg sedia dijawab oleh nya, aku 'terpaksa' mengaku yg muvi nih sememangnya punya aura tersendiri......

keluar ajhe dari menonton semalam aku sempat bertanya kalau2 nurul ada CD cerita2 En. Potter sebelum nih.... aku bernasib baik, sememangnya beliau menyimpan koleksi CD dari filem pertama sehingga yg ke-6...

walaupun dikatakan yg ini yg terakhir...aku harap akan ada lagi sambungan cerita nih.....buat la pulak harry potter junior..........hehehehehehehehe...so, buat korang yg belum berkesempatan menonton En. Potter n the geng masih sempat lagi nih..mmg tak rugi.... dan mulai semalam...aku ishtiharkan yg aku adalah follower harry potter .....;D

17 July 2011

football fever

aku bukan lah peminat tegar sukan bola sepak nih...tapi kalau Pemain Hitam Kuning atau merah Kuning yg beraksi aku pasti akan menonton kalau ada peluang. Semalam aku berpeluang menonton perlawanan persahabatan menentang kelab Liga Perdana Inggeris Liverpol.

pada aku perlawanan persahabatan seperti ini merupakan medan terbaik mereka memperagakan aksi masing-masing serta mereka boleh menjadikan perlawanan tersebut sebagai medan menilai keupayaan menjelang tugasan lebih penting menentang Singapura dalam pusingan kelayakan Piala Dunia nnt.

Penyerang terbanyak Piala AFF, Safee Sali mmg awesome le semalam......walaupun kalah 6-3, pasukan harimau Malaya mmg terbayekkk..........aku salute pada semangat setiap pemain semalam, walaupun dh sampai pada minit2 terakhir, mereka tetap menunjuk aksi2 menarik penuh bertenaga....tapi Hero semalam mesti la safee sali kan...:)
kalau sebelum ni aku sgt kagum dgn Apek si sepet tapi lately ni aku melihat si apek mmg hilang fokus okeyyy.....setiap kali beraksi pasti setiap jaringan lawan akan menembusi lwan....APAKAHHHHHH.....!!! mungkin jugak beliau masih dalam proses perubatan kerana kecederaan...:D

pepepun semoga skuad harimau malaya akan terus maju........jom layan lagu ni.......pembakar semangat buat skuad kebanggsaan.....Hitam kuning Hitam Kuning...go Tiger...kamu mmg awesome...:D

12 July 2011

GIG ditv9

wiken lpas aku berpeluang melayan gig secara live kat padang ICity shah alam.... kalau korang nak tau, last aku tgk gig ni masa zaman remaja aku dulu.....lebih kurang 6 atau 7 taun dulu.. --> ah..tersa terlalu lama aku meninggalkan keseronakan hidup...layan apa yg aku suka.... berlari semahu aku......melompat mencapai awan seperti selalu...

pada aku berkesempatan melayan Gig seperti ni dapat meguraikan kekusutan fikiran atau ape2 ajhe yg berkaitan. xkisah la kalau ada yg kata 'too old la to layan bende2 macham nih....' lompat2 berpeluh, hanging ban
ging, goyang kan kaki sekurang2nya melayan apa ajhe yg didendangkan oleh stereo... terasa sgt heaven..

dek kerana terlalu awal disana, kami berpeluang menyaksikan barisan artis yg terlibat buat sound check dlm gig nih... mendengar suara si lan the type writer menyebut 123 soundcheck ajhe buat aku sawan..... perghhhhhhhhhh....hampir gugur jantung aku.......:D

lan tgh rehearsal ...kalau dia kata sudi aku 15x lbih sudi........;)


mereka : berdiri sama rendah, kompem duduk pun sama rendah, men tepuk tampar pun sama rendah....(dh mmg mereka katik nk wat cane.....) -----> larikkkkkkkkkkkkkk :>

lineup gig 'pertama kali' aku seperti awie rafael, the azender, drama band, projek pistol, pesawat, lan the typewriter n awan band. banyak jugak la nama2 besar untuk 1st gig aku nih....:D...so, aku xkan lepas kan peluang menikmatinya....

memandangkan show hanya akan bermula pada sebelah malam (pukul 2 okey kami sampai, gila awal) so, mmg satu taman i-city tuh kami teroka, walaupun agak hambar dek kerana tiada warna-warni lampu kebanggaan rakyat jelata, tapi kami tetap menunaikan tanggungjawab kepada cik kamera kepunyaan azam....



owhhh......patrick...:D

so, malam tu mmg aku enjoy giler...nak2 pulak dapat menghidupkan semula salah satu rasa enjoy yg dah lama aku kapan kan.....apa ape pun aku pasti akan melayan gig2 seperti ini lagi jika berpeluang.....

mamat ni paling hyperactive pada aku....aku tatau apa nama lat muzik yg dimainkan....tapi keletahnya membuat aku tertarik...:O


kami ditengah2 kebanjiran penonton....

crowd itu malam...walaupun xberapa nak ramai tapi tetap happenning

suprise : kemunculan panjang, ayam, botak yg dah berambut n sape ek lagi sorg tuh... menghidupkan suasana...;)

Aku selalu brangan kalau satu hari aku dapat berbeluang berada di atas stage sambil bermain alat muzik (cz aku xpandai nyanyi), pasti awesome kan..........sama mcm mereka yg sdg brda di atas stage tuh..........tetiba plak tringat si kudut the azanders....ko mmg great lah....:D

11 July 2011

mati itu pasti

tetiba aku terbaca artikal tentang kisah sedih kawan2 OGKL yg join trip gunung senyum semalam... seyes walaupun aku xkenal langsung mangsa, tapi ia bukanlah penghalang untuk aku merasa sayu akan pemergianya....mangsa yg di kenali sebagai Fadzli linggkungan 40-an disahkan mati mengejut selepas mengalami sakit dada sebelum pengsan semasa mendaki ke puncak gunung senyum semalam....Al Fatihah buat arwah dan salam takziah jugak buat keluarga terdekat....cerita lanjut klik sini dan sini

Mungkin inilah yg selalu dikuatiri oleh para ibu setiap kali anak2 mereka pergi meneroka alam yg satu ini....tapi pada emak n abah selalu ku titipkan tentang ketentuan TUHAN....ajal maut ketentuanNya....ajal akan datang walau dimana pun kita berada...... dan pernah juga dulu aku bahaskan tentang statistik kematian di jalan raya berbanding di puncak sana.....ternyata kematian disebabkan kemalangan jalanraya adalah lebih tinggi jika nak dibandingkan dgn kematian jika berada dipuncak mana sekalipun...Ya....alhamdulillah mereka memahaminya......

Bagi mereka yg tidak memahami, mendaki gunung boleh jadi dianggap menyiksa diri juga aneh untuk dimengerti. hutan tebal, kedinginan, kesakitan dan jalan yg belum pasti laluannya, menjadi rencah bagi para pendaki. namun, tekad kami pasti..... Puncak dan Atap Dunia itu harus kami capai! Dan, setelah mencapai puncak gunung kemudian apa yang kami pendaki dapat? percayalah.....Nothing! Selain kepuasan jiwa. tapi pada aku, di atas sana juga antara tempat yg paling mujarab untuk muhasabah diri.......aku sll terasa betapa diri ini kerdil bila berada ditengah dada alam ini.....betaba aku sgt memerlukan DIA walau di mana aku berada.....

kecelakaan atau risiko akan ada dimana2. langkah berhati2 itu yg utama...namun kehendakNya mmg kita xmampu melawan...percaya atau tidak apabila kematian menimpa sahabat kita, kita akan tersedar sejenak dan ia memberi kesedaran kepada kita yang dunia ini hanya sementara. AL-FATIHAH buat arwah...semoga beliau ditempatkan dikalangan para solehin..amin....

08 July 2011

masa lalu

Semua orang mempunyai kenangan masa lalu, xkira samaada kenangan manis maupun pahit. aku juga tidak terlepas daripadanya. Aku selalu berusaha untuk melupakannya karena aku cukup menyesal telah mengalaminya.

pernah x korang terfikir andai kita diberi satu kesempatan luar biasa untuk memutar kembali masa, agar kita dapat lakukan yg baik2 ajhe dalam kehidupan kita..agar segala kenangan yg tercipta adalah kenangan yg indah2 sahaja untuk dikenang....andai peluang yg sgt luar biasa itu wujud, apa agaknya yg akan kita lakukan saat itu....!!!!!! ahhhhh....benci nya aku hidup dgn perkataan andai, kalau atau ape2 saje yg mmberi harapan palsu....!!!!

tapi pujangga ada berkata...kenangan adalah guru terbaik untuk kita belajar melalui hidup dgn lebih cemerlang...kita xkan tau nilai kehidupan tanpa melaluinya. percayalah kita bertuah kerana terpilih untuk melalui kenangan yg agak pahit ini....sedar atau tidak dengan begini, kita akan menyimpan erat kenangan pahit ini sebagai jaringan bagi segala tindakan kita di masa depan.

namun, aku sgt bersyukur masih punya masa untuk membetulkan kekhilafan dulu... percayalah DIA xpernah lelah memberi slagi kita meminta dgn ikhlas..yakinlah...DIA menjadikan sesuatu itu bersebab.....

05 July 2011

atin E day

wiken lepas kezen aku nurjamalin faten jamaluddin yg mesra kami panggil aten selamat menjadi tunangan kepada jejaka yg aku kenali dgn nama mamat sahaja...:D lagi sorg kezen aku dh selamat...

kalau nak diikutkan dah berapa banyak entry aku pasal kezen aku yg ni bertunang la yg tu betunang la...yg sana kawen la yg turn aku sndiri entah bila...dandan bila tyme kumpul2 cam ni banyak la soklan2 cepuemas dari makcik pakcik aku nih....sampai xlarat nak jawab...nak jawab si farid kamil bz ngan filem 123 cinta kang sia2 kene smack ngan mak aku......sudahnya jawab muda lagi je la......hehehehehe

berbalik pasal cite si aten tadi, majlis yg aku kira sgt grand ini berlangsung dgn jayanya alhamdullah...nnt kenduri kawen mau dia buat 7h7m kot....ye la menyambut menantu sulung kan...:D
comel seperti aku.....tahniah aten....beliau sgt comel semalam......:)

disebabkan kezen aku sorang ni payah nak seyum ni je yg aku rasa senyuman paling manis yg dia bagi.....so nampaknya sebelum majlis rasmi nnt kene la praktis siang malam memberi senyuman paling hebat xkira pada lensa atau tetamu yg hadir......

pepepun tahniah buat aten n mamat, semoga hajat kalian ke jinjang pelamain di makbulkan ALLAH..aminnnnnn

biru merah

bila sebut ajhe tentang ungu apa yg korang pikirkan....???? band ? anggur? lavender ? orked? xkira apa jugak imaginasi korang, warna ini tetap, garang dan tenang dalam jiwa aku. aku tak tau bilakah waktunya yg tepat aku mula menyukai warna ini, tapi yang pasti aku amat menyukainya.... pada aku campuran warna merah dan biru ni melambangkan ketegasan dan kelembutan.…. ungu jugak pada aku sangat romantik....errrkkkkkkkk.....hehehehehehehe....tu aku punye pandapat la....:D

Aku bukanlah seorang yg sangat obses pada warna biru kundang ni, sehinggakan semua barangan peribadi harus bertemakan warna itu (sambil aku memblink2 kan mata). Tapi ada sesuatu yg menarik tentang warna ungu ini. Sedar tak sedar sebenarnya, dalam banyak hal selalunya campuran warna garang dan lembut ini akan memberi aku satu ketenangan yg sukar digambarkan....:P

xkisah bila ada yg berkata warna violet ni sinonim dgn wanita berstatus janda atau warna untuk menyambut kematian suami ditanah perkuburan sekalipun aku tetap meminati warna garang yg penuh dgn kelembutan ini... aku selalu berdoa semoga aku akan segera bertemu dgn pemilik tulang rusukku yang akan merefleksikan sifat ungu ini. Tegas namun penuh kelembutan dan kasih sayang.

01 July 2011

stalker?????


bila bcerita tentang stalker ni...sbnarnya kebanyakan kita stalker dan menjadi mangsa stalker kan.....!!! cuma kita sedar atau x je...stalker yg aku maksudkan kat sini bukan la stalker yg macam citer agen007 tuh....ni lebih kepada virtual stalker....

pada aku.. aku suka duk stalked FB atau blog org lain bukan sebab nak tau tentang mereka apatah lagi nak pastikan hidup mereka jahanam untuk aku meraikannya...,tapi ada yang menarik tentang mereka tu untuk aku pelajari. aku suka stalker mereka yang yakin, berjaya, cantik/kacak , ada kelebihan n yg paling penting punya minat yg sama macam aku......


Percayalah banyak benda yang kita akan dapat bila stalker orang macam ni. yg utama, aku nak belajar yg baik2 dari mereka yg menjadi mangsa stalker-an aku......selain tu, percaya atau x, menjadi stalker membuat aku jadi lebih bersyukur dgn apa yg aku ada.....tapi jgn risau readers...aku adalah seorang stalker yg budiman...ececeeehhhhh....:D