15 August 2011

7Hari menyintaiku

sumber : En. Gugel

wiken semalam aku sempat menghabiskan novel hasil karya Siti Rosmizah 7hari menyintaiku. buku yg amat tebal hampir membuatkan aku pewai...melihatkan ketebalan buku nih hati aku terdetik....'kompem berkoyan2 air mata akan aku korbankan nnti...:)'

Pada aku novel ni memang banyak pengajaran yg kita boleh ambik..tentang kekeluargaan, nilai kasih sayang dan erti sahabat sejati. Betapa seorang anak sangat menghormati seorang ibu walaupun bukanlah ibu yang melahirkannya, watak Khuzairi yg meletakkan tempat ibu nya di tempat yg paling tinggi selayaknya untuk seorang ibu.....

seyes aku kagum dgn watak Khuzairi, tegas namun penuh kelembutan & kasih sayang. Seorang perindu setia walaupun rindunya dipandang sepi oleh seorang gadis selam 12 tahun...perrgggghhhhhhhhhhh wujudkan jejaka sehabat khuzairi di alam nyata !!!!?? diakah lelaki 'unggu' yg aku cari2 selama ini....!!? Tapi sikap Khuzairi yg seakan menjadi hamba cinta kerana terlalu menjaga hati Mia buat aku meluat...dan endingnya....!!??? mesti la happy ending......:P

dan pada aku, ada jalan cerita yg tak yg tak patut ada dan dah mampu melengkapkan jalan cerita dan semua watak dalam novel nih..tapi apapun aku bagi 4/5 bintang untuk novel nih...mmg awsem okeyyyss.. xrugi baca....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...