LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 August 2010

kejam ke aku..

kejam ke aku andai mendoakan 'kesakitan' kalian.....sungguh aku tidak berniat begitu...cuma aku berharap kalian akan merasai 'kesakitan' yang telah kalian berikan padaku...'kesakitan & kepedihan' yang telah kalian hadiahkan padaku.....

andai kalian dapat merasa 'kesakitan' itu percayalah, aku juga pernah merasainya....aku juga pernah melaluinya....aku juga pernah derita kerananya.....aku bukan pendendam....cuma aku ingin kalian rasa apa yang pernah kalian berikan padaku...

orang kata 'what goes around come around..' dan aku mengaku hakikat ini....semua apa juga yang kita lakukan akan mendapat balasannya...xkira baik atau buruk....tu janji TUHAN... cuma masanya xtau bl...mungkin singkat atau mungkin memerlukan masa yang lama.....tp aku percaya akan hakikat itu....

buat sahabat yang telah menyiksa & membunuh hatiku, sejuta maaf andai aku bersikap zalim dan kejam...percayalah bukan niatku bersikap begitu....T_T..cuma ingin kalian juga merasa 'hadiah' tidak ternilai kalian buat aku....

27 August 2010

cerita hari ini..

hari ini aku x mampu tersenyum.....
maafkan aku kerana aku melanggar janji ku sendiri... *aku patut manampar pipiku laju2...
sungguh aku xmampu ....
entahlah....
menurut sahabatku, aku patut balajar melupakan...
melupakan segala2nya..katanya lagi untuk apa aku terus mengenangnya, andai diriku tiada lagi untuknya.....
benar aku tak menafikannya...
tp aku xmampu melakukannya....
@ mungkin aku yang xmau melakukannya.....
arrrrrrhhhhhhhggggggggggggggg......
entah la...mungkin aku hanya perlu kan masa melakukannya....
dan untuk melakukannya aku perlukan teman2 & sekalian sahabatku.......
tp dari mana aku patut mulakan....???? T_T
aku x mampu melakukannya sendiri....
pada teman2ku.. aku amat memerlukan kalian kala ini.....

26 August 2010

senyum

http://www.angelfire.com/ab8/gardenoflove/sajak7.html

AKu ingin senyum...tolong biarkan aku senyumm....lau pun hati ku tidak meniginkan nya....aku ingin terus tersenyum... T_T

23 August 2010

Nassier Wahab - Andai Kau Disini

T_T

terima kasih kepada 'kau' kerana pernah berjalan & berlari bersama ku....aku sgt2 menghargainya...mungkin slps ini aku akan berjalan & berlari sndiri..semoga aku kuat menempuhi jalan2 yg bakal aku lalui tanpa 'kau'...... dan aku harap aku akan menemui garisan penamat itu dengan tenang....

aku akan bgn sndiri andai aku jatuh dan jatuh dalam perjalanan ku....aku akan bgn....aku yakin aku akan lebih tabah tanpa 'kau' disisi ku...*tapi mmpu ke aku.... T_T

Tuhan semoga aku sentisa dalam lindunganMu...berikan aku kekuatan ya ALLAH...kerana kala ini hanya pada KAU aku layak memohon......aku memohon dengan sgt YA ALLAH....aku x ingin menangis lagi....semoga air mata ini pergi jauh sejauhnya...sehingga sepasang mata ini tidak lagi ingat pada kehangatan titisanya..........

aku mohon YA ALLAH... aku mohon dengan sangat.....AMINNN...

20 August 2010

"s0ri seem t0 be the harders w0rd......"

pada aku ungkapan maaf tu mmg payah nak diluahkan....mayb sbb ego..malu...tp pada aku ada byk cara kan lau x ble luahkan secara bersemuka...ble bagi kad, coklat, atau pe2 je sebagai tanda maaf.....dan kemaafan tu lagi ssh @ mudah diberi...entah la.....mmg mulut memaafkan tp hati...???? betul ke hati juga senada dengan mulut...memaafkan mmg mudah...tp melupakan x mungkin kan...???? Pedihnya hati bila segala ungkapan maaf dipandang sepi...lagi pedih hati bila menunggu kata2 maaf dari seseorgkan..???? pada 'kau' terima kasih terima kasih dan terima kasih kerana memaafkan....tapi hati 'kau' aku sndr x mampu selami.....maafkan skali lagi.... kerana aku masih disisi 'kau'....aku x mampu kemana2 tanpa 'kau'....sungguh aku x mampu.....

what have i got to do to make u love me
what have i got to do to make u care
what do i do when lightning strikes me
and i wake to find that u are not there

what do i do to make u want me
what have i got to do to be heard
what do i say when it's over
and sorry seem to be the harders word

its sad so sad
it a sad sad situation
and it getting more and more absurb
its sad so sad
Dan 'kau' aku sgt kagum pada 'kau'... x pernah terlepas mengungkapkan maaf andai kesalahan datang dari 'kau'....tapi aku...????? entah la......maaf kan aku sekali lagi....aku x sekuat & setabah 'kau'......x hairan semua orang menyayangi 'kau'....semua org ingin mendampingi 'kau'...... dan aku....??? mampu ke aku trus d sini.....d sisi 'kau'........ T_T
maafkan aku..maafkan aku...maafkan aku...untuk semua yang telah aku lakukan....maafkan aku....katakan lah bagaimana baru kau menerima kata maaf ku...katakan lah....

19 August 2010

kenapa mesti menipu......!!!

Aku sangat benci penipu..lagi2 lau org tu org yang paling rapat ngan kita.....korang pun sama kan...!!!!! bencinya,,,,,kenapa ye mesti menipu....!!!! lau pun tuk jaga hati org yang ditipu....patut ke cam tu....!!!! kenapa x ble terus terang je,,,benci nye..... T_T

bulan2 puasa ni x patut ada rasa ni sebnrnye...tp ape lg aku ble buat selain dari membenci........ errmmmm......aku jugak benci pada perasaan benci ni.......

kenapa...??? kenapa aku yang ditipu dan terus2 ditipu...aku ni ape n sape sebenarnya pada mata 'kau'....errmmm.....n sampai sekarang aku masih x paham....kenapa ye mesti ada penipuan....kenapa mesti menipu......

16 August 2010

pose ke-6

semalam baru blik berbuka & bersahur ngan family.....best nye..... dah lama x makan masakan mak...lagi2 tyme pose2 ni.....rindu kat adik2.....tengok keletah drg hilang lak rasa tensen aku ni.....n kadang2 drg leh gak wat aku tensen tahap dewa....:p

errmmm.....rasa x nak lik plak kat kota batu nih...... T_T
tp nak wat cane....kene keje...xpe2..pose kan sebulan....t minggu dpn ke minggu lg satu ke leh blik kg lg berbka & bersahur ngan dorang...:p

drg punye baju raya abah n mak dah prepare awal2.....tringat lak zaman aku kanak2 riang dulu.....bestnye zaman kanak2....tyme pose cam ni malam2 kompem main perang2....hahahahaha...ganazz x ganazz.... tyme raya paling best... kami ramai2 akan beraya keliling kampong.....nak collect duit raya...hahahhaha...zaman aku dulu 2posen pun dh dkira banyak....apatah lagi lau dapat senggit.....melompat la kami...hehehehehehe...... tp sume tu cite dulu.....dak2 skung xde dah cam tu....n adik2 aku sndr aku tgk x cam aku kanak2 dl.... errmmmmm.......maklmla Zaman dah berubah dunia dah maju..:p

eh aku ni..pe sal cite raya lak ni.... pose baru nak masuk hari ke 6....dh pk sal raya....*sekeh laju2 kat dahi sendiri....

selamat berpuasa n berbuka semua...:)

13 August 2010

tenanglah hati....damailah jiwa...

lain manusia lain halangannya...masing-masing harus menghadapinya...ada yang berjaya mengharunginya tak kurang juga yang tersungkur selepas kesukaran menghentamnya...

Tekanan dihadapi dari pelbagai arah..mula dengan menyerabutkan kepala, kemudian menyerang jiwa & hati..kemudian akal mula tidak dapat berfikir dengan baik...dan akhirnya hati mula tidak tenang....sangat sukar... rasa tersepit...rasa di himpit...rasa sakit...rasa gundah...dan segala jenis rasa.....

kadang2 kita perlukan sesuatu @ seseorang untuk meluahkan rasa...tapi kita x mampu menyuarakannya....dan kadang2 mereka tidak memahami keadaan kita....mereka hanya suka melihat kita tersenyum...tapi menjauh bila kita menitiskan air mata....lebih buruk ada yang benci pabila kita gembira & gembira pabila kita berduka....

dan disini kita perlu memujuk diri...
tenanglah hati....damailah jiwa....
Sudahlah...ALLAH ada walaupun sekelian manusia meninggalkan kita....DIA sentiasa menemani kita...

11 August 2010

rinduku pada bau laut..



sebenarnya ku sangat rindu untuk kesana.....rindu sangat pada bau laut...dah lama rasanya mata ini tidak menikmati keindahan ciptaan tuhan bernama LAUT & PANTAI...ahhhhh...rindunya....pada baumu...rindu pada pasir mu...rindu pada batu mu....rindu pada deruan ombak...pada matahari terbenam....aku rindu ingin kesana....hatiku meronta2 ingin kesana...aarrrhhhhggg...sungguh aku rindu tapi apakan daya.....hmmmm...

aku tak pasti bila kali pertama aku kesana...tp kali terakhir adalah pada mei 2010...mmg indah....rindu sgt ingin ke sana lagi....mmg sedang merancang untuk kesana lagi...& harap2 semuanya berjalan lancar....
dan semoga aku tabah menjalani hidup di kota batu ini......errmmmm...........aku sangat rindu pada mu laut....... semoga aku berkesempatan bertemu mu kembali...Insyaallah..& aku pasti akan melayari moment2 indah bersama mu nanti....
namun,,,merindumu laut membuatkan aku mengenang kembali kenangan2 lama....sungguh aku juga sangat rindu pada kenangan2 itu....terima kasih teman kerana meninggalkan banyak kenangan....aku amat menghargainya...dan aku masih mengharapkan kenangan2 yang seterusnya....aku amat berharap.....

10 August 2010

salam ramadhan...



diam tak diam esok kite suma akan menyambut ramadhan, bulan yang penuh dengan barakah & penuh dengan keampunan...
ahlan wasahlan ya ramadhan....kejap je rasanya masa berlalu.....dah ramadhan lagi.....semoga ramadhan kali ni lebih baik dari ramadhan2 yang sebelum ni.....& semoga ramdahan kali ni kita manfaatkan dengan sebaik2 nya.....

saya tidak tahu adakah Ramadhan ini adalah ramadhan terakhir atau tidak. Tetapi saya yakin dan percaya bahawa Allah sentiasa memberi peluang dan ruang untuk para hambanya mengabdikan diri dan memohon ampun dari-Nya.

Moga bulan ini dipermudahkan segala-galanya oleh Allah. Saya mengharapkan segala doa dimakbulkan oleh Allah. Kerana saya percaya bahawa Allah tidak pernah memungkiri janji.

insyallah...amin...

SELAMAT BERPUASA BUAT SEMUA...:)

09 August 2010

babai mama

"Suatu petang di sebuah 'supermarket'....Seorang lelaki muda tengah berjalan di bahagian barang-barang dapur apabila dia terperasan seorang perempuan tua yang tengah memandangnya dengan mata yang tak berkelip-kelip. Lelaki muda itu pun terasa pelik..dia terus berjalan ke bahagian buah-buahan tapi dari ekor matanya dia perasan lagi yang perempuan tua tu masih juga memandang dan mengekorinya.

Last-last lelaki tu pun buat dek jer, sebab dia ingat dia yang perasan. Lepas mengambil dua tin sardin dan lima biji epal, lelaki muda tu pun berjalan menuju ke kaunter untuk membayar barang-barangnye tetapi di pertengahan jalan perempuan tua tadi tuh cepat-cepat memintas dan berdiri di depannya. "maafkan mak cik nak!!" kata perempuan itu. "Makcik minta maaf bebanyak kiranya anak tak selesa ngan pandangan mak cik tadi. Mak cik bukannya apa, hanya wajah anak ni serupa macam arwah anak makcik yang meninggal bulan lepas" Mendengarkan kata-kata perempuan tua itu barulah dia paham kenapa perempuan itu asyik aje memandangnya. Timbul rasa kesian di hati lelaki itu.

"Oh, begitu ke ceritanya mak cik? maaflah saya tak tahu. Ada apa-apa yang boleh saya bantu?"tanya lelaki muda itu. "Aaaa.... mak cik ada satu permintaan kecil kalau anak tak keberatan" kata perempuan itu. "... bila mak cik dah nak jalan keluar oleh tak anak lambai dan cakap 'babai...mama!!'? Terubat betul rindu mak cik jika anak dapat tolong sebab arwah anak makcik selalu buat macam tuh pada makcik".

"Oh boleh... takde masalah,"kata lelaki muda tu. Setelah cashier memasukkkan semua barang-barangnya ke dalam plastik, perempuan tua itu pun berjalan keluar dan melambai tangannya ke arah lelaki muda itu. Lelaki muda itu pun melambaikan tangannya kembali dan melaung "Babai, mama!!!!". Setelah memerhatikan perempuan tua itu hilang dari pandangan dengan hati yang kesian, lelaki itu pun bergerak ke cashier untuk membayar barang-barangnya.

"Jumlah semuanya RM130.70 ye encik," kata cashier supermarket tuh. Terkejut lelaki tu mendengar kata-kata cashier tuh. "Eh, kenapa mahal sangat ni cik, saya beli barang sikit jer macamana plak sampai seratus lebih ni?"tanya lelaki itu. "Habis tuh mak awak kata awak nak bayarkan untuk dia sekali!" kata cashier tuh.

"Haah???????!!!!"....

it's monday...

i woke up savouring the freshness of the golden sunlight, enjoying the sun's rays filtering through my window.

The first thought that popped into my mind was: "Thank God it's Monday n i am still alive!"

I was startled by my own thought. While the whole world is grumbling and groaning about Monday, unwilling to let go of lovely, lazy Sunday, here I was, chirping about the first working day of the week.

If it is Monday, it means the shops will be open, the government offices will function, the courier service will bring that much-awaited parcel. And life will move on full-speed. Isn't that cause for jubilation?

plan your weekend, ensure adequate sleep & rest & i think the important thing is start monday with a positive mindset. It's a few way to say gud bye to our MONDAY BLUES....or any kind of blues in life is, to think positively and preparing in advance. Approach life with so much enthusiasm, that blues get blues when they see you!
 
GUD BYE MONDAY BLUES...... :-)

07 August 2010

bosanya idup seorg aku...

Bosan...
sebelum tu bia kau jeritt dlu...arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggggggggggggggggggggg.................
aku dah ble dikira bosan high class dah ni....
hari2 sama je.....xde yg menarik....
bosan kan...
g keje....balik keje...malam tido....sok bgn g kje balik.....lau beraktiviti pun aku ttp rasa bosan....kosong....knp.....aku xde jawapanye...@ mgkn aku ada jawapan tu cume aku lebih suke wat x tau....
hurrrrmmmm..... bosan kan menjadi seorang 'aku'

antara maaf dengan sorry

Pada aku ucapan 'minta maaf' tu lebih bermakna dari ucapan 'sorry'..mmg la maaf tu lebih panjang sebutan nya dan nampak skema....tapi nilainye lebih berharga dan nampak lebih ikhlas dari ucapan 'sorry'. dan org yang mendengar kata2 maaf tu akan rasa lebih dihargai..percayalah....

Tentu masih ada yg masih meragui kesahihan perkara ni & anggap perkara ni kecik sbb bagi mereka sorry tu maknanya minta maaf, dan minta maaf tu maknanya sorry.. so, apa bezanya?
ye betul, mmg nampak sama. tapi sebenarnya dari situ kita boleh menilai sejauh manakah kesungguhan seseorg tu utk meminta maaf.. perkara ni sama jugak kalo kita nak ucapkan 'terima kasih' atau pun 'thanks / thank you'..
tapi benda ni hanya berkesan utk orang kita sndirilah (Malay).. kalo kat chinese ke, indian ke, mat saleh ke, terpulanglah nak ucap yg mana... tapi bagi aku, sebagai org melayu, apalah salahnya kita ucapkan terima kasih & minta maaf tu dlm bahasa kita.. melainkan kalo dlm gurauan atau saja2.. itu takpe..

tak pun, cuba korang nilai, ucapan yg mana korang rasa lebih dihargai?
"Saya minta maaf ye mak, ayah" dengan "Sorry ye mak, ayah"
"Terima kasih sayang" dengan "Thanks sayang"??

hmmmm.......korang pikir la sendiri.....dan pilih la jalan korang sendiri....

06 August 2010

salam jumaat

Jumaat datang lagi....kali ni datang bersama sang hujan.....
indahnya jumaat...sentiasa ditemani sang hujan  ataupun sang matahari atau mungkin sang rembulan....
aku ingin seperti jumaat ini sentiasa ditemani tanpa rasa jemu......
aku ingin ditemani seperti sll...seperti semalam....seperti sebelum2 ni....
aku xingin sendri....kerana aku tau..aku xmmpu berjalan sndirian...kerana segala pancaindara kepunyaan ku ada pada mu.....mana mungkin aku berjalan tanpa mereka...
tapi hari ni...kau seperti membiarkan aku berjalan sendirian...dan aku.......apa lagi yang mmp aku lakukan...kau telah memulangkan segala pancaindara ku....kau kata...berjalan lah sendiri kerana kamu x ingin lagi menemaniku...
Tempatku sudah diganti. Namun hatiku masih merindukanmu. Ku tangisi kenangan2 kita bsama..dan ingatan dia bersama wanita itu. Ku teringat kata2 nya dahulu yg xblh hidup tanpa ku..bahawa aku satu2 kesayangannya dunia akhirat..kata2 itu sungguh menghiris hatiku kini. Dia bahagia disana.. aku merana disini
Doakanlah aku agar hatiku kuat utk melupakan mereka..

~padamu bulan kusandarkan rindu...~

Mengapa malam ini
tiada gugusan bintang-bintang
mengapa malam ini
bulanku hilang
dimanakah kau bersembunyi?

Aku masih berdiri
walau kelibat mu hilang dari pandangan
ada rawan tersangkut di kalbu
dan mataku menggenang air mata
perlahan-lahan luruh menimpa hati.kau ku gapai, tangan tak sampai
hanya hela nafas ku ikut kau

Hari ini aku merindukanmu
Besok aku tetap merindukanmu
Esok hari aku akan tetap merindukanmu
Seminggu berikutnya aku merindukanmu
Sebulan berikutnya aku tetap merindukanmu
Kuharap setahun lagi aku akan dapat menggenggam jemarimu

Train - Hey, Soul Sister (Unofficial Video)



I luv this song juz becoz u luvit....:(

Hati Atau Akal

Bila hati bicara, akal pasti menyongsang kata.

Ibarat dua jiwa satu jasad, hati dan akal jarang seirama.
“kau rindu sama dia. Katakan saja.” Kata hati.
“ah. Mana mungkin. Perasaan semata. Usah pedulikan.” Kata akal.
“jangan ego.” Kata hati.
“ini pendirian diri. Bukan ego.” Kata akal.
Bagi yang tegar, akal sentiasa melebihi hati.

Hati merana, lalu emosi melanda diri.sepi menyendiri.
“kau patut fikir rasional.logik.” Kata akal.
“tapi kau sayangkan dia. Dia harus tahu.” Kata hati.
“dia tak perlu tahu semua itu.untuk apa?” Kata akal.


Maka kata hati diketepi, semua kerana akal menang bicara.
Mengapa hanya akal menguasai diri?
Tidakkah hati juga mahu merajai diri?
Oh manusia akal mu perlu senada dengan hati mu
kerna satu saat nanti bila hati mu tidak kau peduli
rawan jiwa mu luka hati mu
bila yang harus kau ucapkan terpendam membawa cinta mu pergi

"Aku patut dengar kata akal yang penuh dengan kebijaksanaan @ kata hati yang penuh dengan kasih sayang....???"

05 August 2010

aku bukan siapa-siapa


percayalah aku bukan gadis istemewa...
aku hanya seorang yang bukan siapa-siapa
Aku bukanlah mahir dalam penulisan,
Berbunga bunga mengarap cerita.
Bukan juga penglipur lara,
Yang tidak pernah henti bercerita,
Aku tidak juga mahir melukis,
Berkawan, bermain dengan tona warna,
Mencatat, menggambar segala peristiwa.
Juga aku tidak mahir bersyair
Tidak juga mahir bersajak

Aku disini usah ditanya
Hanya pasrah mengotakan janji,
Kerana aku bukan siapa siapa

Aku benci..



aku benci saat malam datang
ia mengganggu saat tidurku,,
yang mendatangkan sepi sunyi juga benci yang amat dalam ..
seperti jubah kegelapan ..
yang tak dapat aku ungkapkan dalam ucap bibir yang kelu..
aku benci,,
aku benci saat hujan datang,,
yang memenjaraiku dalam dinginnya,,
yg menahanku untuk berlari melepas semua penat, penat yang pekat ..
seperti derai air mata bunda, meski aku tak pernah melihatnya menangis ..
aku pun benci saat mata mulai berat untuk terpejam ..
saat hati mulai menyukai, mencintai ..
aku benci kamu, aku juga benci kalian ..
yang tak pedulikan aku ..
yang tak menghiraukan aku ..
yang berada begitu jauh dari pandanganku ..
aku benar benar merasa sendiri ..
tanpa kamu, juga kalian ..
sahabatku ..


~kenangan terindah~

kenangan banyak mengajar kita erti kehidupan....kadang-kadang kenangan amat pahit untuk dikenang...kita x perlu melupakan kenangan..tp cubalah untuk tidak mengingati kenangan itu ....semoga kita akan trus tabah,,,,,