LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 September 2010

jangan pergi



Mentari, jangan pergi …!meskipun senja datang menjemputmu,Menarilah bersama bulan, bernyanyilah bersama bintang.

Kupu – kupu, tetaplah menjadi kepompong…meskipun kau ingin terbang.

Dunia, tetaplah bersamaku, temani aku dalam laraku….

29 September 2010

bukan membenci...

Semalam pasti tersimpan sisa-sisa kehidupan antara suka dan duka..kisah suka yang akan menjadi penawar sepanjang perjalanan dan kisah duka sebagai garisan sempadan sepanjang perjalan sebuah kehidupan....Dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung. inilah hakikat sebuah kehidupan. Tanpanya hidup takkan beerti ...

Hari2 mendatang umpama satu permainan....dan setiap permainan pasti ada pemenang & 'Pengalah'...ia adalah 2 perkara yang berbeza ...namun matlamat dan tujuanya adalah sama....

aku bukan insan yang suka membenci atau mencari musuh...aku insan yang suka mengikut rentak...bagaimana rentaknya...begitu jugalah tarinya....insan yang punya hati dan perasaan pasti akan terasa kecewa, sedih dan terkilan bila kepercayaan dikhianati. Percayalah aku tak pernah berubah.......Aku disini masih seperti dahulu malah tiada sebarang perubahan melainkan mengikut peredaran waktu.

Biarlah suara2 sumbang itu terus berbicara & berkata2....Yang menanggung beban adalah aku, bukan suara2 itu...Diam aku bukan bererti salah. Senyap aku tidak bererti kecut. Sepi tidak bererti aku membenci. Cuma terkilan dengan apa yang terjadi.

Dan aku kira lebih baik rasanya, aku menyepi di 'hutan' ini….aku hanya mendengar desau angin dan kicauan burung. Hidungku hanya mencium wanginya hutan dan aroma bunga yang dibawa oleh angin, mataku melihat hijaunya dedaunan dan garis sinar matahari yang menembus ke bawah pepohonan. Sedang kalau aku kembali, aku tidak tahu apakah indra ini kuat untuk menghadapi semua yang ada di 'luar sana'...

sesuatu yang aku pelajari di 'hutan' ini....."cinta itu lawan katanya tidak peduli!, bukan benci."

24 September 2010

~SeP!~

orang kata sepi indah....betul ke...????? mungkin betul..tapi indah bagi jiwa yang sedang bergelora.....indah bagi hati yang yang mencari ketenangan & kedamaian..indah bagi jiwa yang sedang bermonolog pada sang Pen cipta.....

tapi hakikatnya sepi itu kaku...sepi itu bisu...sepi itu sndiri....Biarkan aku sepi....biarkan aku sendiri....biarkan sepi menemani ku....biarkan.....aku ingin mencari kekuatan diri....aku ingin mencari diri sendiri....

aku pasti kesepian ini akan berakhir....cuma waktu nya aku tak pasti.......
aku menyepi bukan bermakna aku membenci......aku cuma ingin mencari kekuatan diri.......aku cuma ingin mencari ketenangan ...aku cuma ingin mencari kedamaian.....dan aku ingin meniti jalan......

22 September 2010

Terima Kasih TUHAN

walaupun sekalian manusia meninggalkan aku...DIA tetap menemani aku.....walaupun kadangkala aku melupakanNYA, DIA xpernah melupakanku...T_T...terima kasih TUHAN atas hidup yang kau berikan...

sejak kecik aku percaya aku dilahirkan untuk menjadi 'seseorang'.....tapi entah kenapa aku melakukan kesilapan ni....dan kesilapan tu berlarutan bertahun2....aku abaikan diri sendiri..aku pekakkan telinga dari mendengar nasihat keluarga & teman2..aku butakan mata dan hati dalam menilai 'sesuatu'..... dan kesannya aku sia2kan usia aku bertahun2 lamanya.......

Tapi aku masih budak baik.... (^_^), budak baik yang bodoh dan tuli...yang rabun mata dan buta hati....

ya ...!!!aku nekad akan tebus balik masa yang aku penah sia2kan dulu....aku akan...!!! ni janji aku...

06 September 2010

jejalan..





weekend ni terisi dengan penuh...dah lama rasanya xberweekend....sabtu berbuka puasa bersama kak misah & co. Club Golf Tropicana menjadi destinasi... rasanya dalam sebulan berpuasa nih..ni la kali pertama aku makan semakanmakannya....hehehehehe..ntah ape2 ntah...macam2 masuk lam perut aku ni....tepat pkul 10.30malam kami sampai rumah,,,merehatkan badan..aku je la...cz dorang ada aktiviti yang mennti...bermain tepung (siapkan tempahan kueh raya)....gigihnya dorg ni....n esok pagi kami akan beraktiviti lagi......jalan TAR here i come..hehehehehe

1st tyme aku ke jalan TAR selepas lebih kurang 7taun x kesana....terima kasih kak jun, kak misah & nurul membawa saya ke sana...(^-^) terharunya.....rasanya sjak 2 taun lepas merancang nak kesana bersama 'seseorang' :)....tapi x kesampaian & semalam sumenya terlaksana....walaupun bkn dengan 'seseorang' itoo...... alhamdulillah...stat jam 11pg kami memulakan jelajahan kami di jalan TAR..org kat sana jgn cakap la..cam semut....gilerr ramai...tu la padah nya lau soping last minit....hahahaha...tp ok gak....tyme ni la drg buat sale giler2....pembeli lagi la giler membeli...hahahhaa....

aku rasa dalam kul 2 @ 3 petang baru aku dapat apa yg aku nak...huahuahauah..atleast aku ada baju raya taun ni...hooreeeyyyyyyyyy...hehehehehehe....

nurul kata kami akan ke 1utama untuk memanjakan kaki...wah..mmg sll dengar dia cerita pasl spa anak ikan...tp xpenah lagi kesana...huhu...dan hari ini aku kan mencuba...hahahhaa..apa la rasanya,,,,,,teruja nih....mmg best...mula2 mmg rasa geli..tp lama2...wahh...!!! bestnya..... rasa xnak angkat kaki nih...(^-^)

kul 4.05 ptg kami terus ke dalam jusco....ku pikirkan drg ni nak soping baju raya lagi..tp...jeng.jeng.jeng.kagum aku, bersoping underware aje abis sampai RM243.00 dasyatnye drg nih,,,,,

tepat kul 530 petg kami sampai umah...amannya dapat baring....dan dorg masih meneruskan aktiviti bermain tepung....salute sama kamurang...mmg c00l....hehehehe...aku dan nurul akan pulang ke shah alam selepas berbuka....:)

terima kasih kalian buat kan weekend aku beraktiviti...dah lama xberweekend....apa2 pun aku sgt hepi weekend ni..laupun penat bermaharajalela..hehehhehe...hati...aku harap kau hepi gak ye....lau pun aku tau hakikatnya....kau kena hepi gak tau....demi aku.....

03 September 2010

aku ingin hidup baik-baik

'hidup x selalu nya indah...ada suka ada duka..tapi walau apa pun hakikatnya...hidup perlu diteruskan.....'

aku ingin dan aku akan HIDUP BAIK-BAIK...kata-kata keramat yang pernah seorang teman berikan pada ku dulu.....'NONG'====> aku rindu kamu....dan pernah aku berikan juga pada seorg teman ku....& kata2 itu kini kembali pada ku...aku berikan buat diriku sendiri..hurrrrmrmmmm.......

walau sesukar mna perjalanan nya aku akan lalui..untuk diri sndri aku akan bangun....mana satu harus kita pilih dan tidak harus kita pilih....penyesalan or penyiksaan....penyesalan seperti nasi dah menjadi bubur..nak menangis air mata darah sekali pun xkan merubah apa.... tetapi jika memilih penyiksaan, tawakkal & berdoa adalah ubat yang paling mujarab untuk menukar ia menjadi sebaliknya....peluang masih ada untuk aku...aku akan bangun ...

aku akan HIDUP BAIK-BAIK...T_T

02 September 2010

dah nak raya upenye...!!

errmmm... rasanya baru semalam menyambut syawal...dah nak syawal lagi....syawal kali ni cm xde seri la pada aku...x tau nape...tapi aku xrasa mcm taun2 sebelum ni nak menemui syawal.....T_T..agaknya sebb aku xde wat ape2 preparation lagi kot.... tapi perasan xbest tu tetap ada....huh..!!! benci la mcm ni.....

org lain sume cam xcited nak raya...pasang lagu raya bagai...baju raya usah cakap la...kuih raya, sume dah ready...aku..?????? entah lah...dengar lagu raya aku rasa sedeyyyy..trus tukar channel...baju raya xde pun...guna je la baju yang ada......sedey kan....!!!T_T

mungkin mood raya aku blum datang kot....nnt blik kampung jmpa mak abah adik bradik yang lain mayb mood tu akan datang (hopefully).....

ape2 pun selamat hari raya blogger,,,,

Nidji -Biarlah (Nevermind)- With English Subtitle

"Biarlah...ku rela...melepasmu...meninggalkan aku....berikanlah aku kekuatan untuk melupakanmu..."