LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 August 2011

oren bodoh

oren bodoh..??? korang penah dgr x?!!! atau korang mmg penggemar minuman nih...dulu tyme raya mmg minuman nih pemes okeyyysss....aku x tau dimanakah bodohnya air ini sehingga dinamkan oren bodoh. Tapi apa yg abah bagitau aku dulu, kerana ia lain dari minuman bergas dr yg lain. kandungan karbonat di dalamanya sgt sedikit berbanding dgn mnman berkarbonat biasa.

klasik sgt...macam botol kicap pun ada..huhuhu

walaupun mempunya pelbagai perasa termasuk sarsi, soda, anggur n strawberi, ianya tetap juga dipanggil oren bodoh.....kalau nak tau air ni di jual dalam kotak macham bawah nih...cool kan....!! dulu masa zaman kecik2 aku, mmg abah sll beli air ni terutamanya tyme raya. Tak tau dimana silapnya, aku rasa fenomena oren bodoh ni kian pupus di 'kampong soeharto'.... ooooowwwhhhhhhhh paling style, botol kosong yg dah habis diminum akan di jual semula kepada penjual & akan mendapat rebat RM 10 kot...:D


cool kan

selain airnya yg legend, botolnya yg boleh dikitar semula, penutupnya juga kami manfaatkan sebagai salah satu permainan zaman kanak2 kami. Penah xkorang dgr atau melalui sendiri pengalaman bermain tutup oren. ala yg main jentik2 tutup oren tu....errmmmm aku sndiri xreti nak terangkan cara permainan ni dimainkan....tapi yg pasti, permainan klasik ni mmg dah lama aku tinggalkan...rasa rindu plakk...
tutup oren yg dijadikan permainan tutup oren

BTW, baru semalam aku minim air ni, itupun kebetulan terjumpa dalam duk asyik mencuci mata sambil bershoping raya katanya. rasanya masih heaven macam dulu.......Dah hujung2 puasa ni, harap2 ada la yg menjual oren bodoh ni atau ada lah jiran2 yg menghidangkan nya raya nanti...:D

No comments: