LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 March 2015

Jeram Toi @Jelebu

Mandimanda kat Jeram Toi tak termasuk pun dalam agenda kami sebenarnya. Kebetulan saje ternampak signboard dalam perjalanan pulang melalui jalan lama Jelebu garagara nak elak jammed punya pasal. 

Mereka yg dari semalam duk sebutsebut nak mandimandi terus membelokkan kereta bila ternampak ajher  pandu arah ke simpang Jeram Toi.


Kalau sekadar nak main rendamrendam kaki, boleh la singgah ke Jeram Toi. Tak rugi pun. Seronok jugak melihat gelagat keanakan pakcikpakcik lanjut usia ni. lain maca m lak naik syeiknya.

Gitu lah kekdahnya cerita Jeram Toi aku. 
 

 

22 March 2015

Hello Muadzam Shah


 Thank you lantunlantun for the hospitality Mat G. lain kali pasti kami mai lagi ^.^

Pantai batu Burok

Ombak
sebesar atau sekecil mana dia datang
tiba saatnya dia akan kembali pada pantai

Sama macam masalah hidup

19 March 2015

Nasik kawen ajiz @Kuala Terengganu

Selamat menempuh alam rumah tangga sahabat jauh. Moga ikatan yg di bina mendapat keberkatanNya.

14 March 2015

Siri Jelajah temerloh @esplanade

memandangkan cuti kami masih berbaki, sempat jugak kami melihat hasil tinggalan banjir yg melanda Pahang barubaru ni. Banyak yang berubah. Struktur binaan di sini juga nampak jelas yg air Sg. Pahang dah pernah melepasinya.

Tapi aku kira, pekan Temerloh dah kembali beroperasi seperti sedia kala. esplanade ini juga sudah kembali meriah macam duludulu. cuma keadaan muka bumi nya berbeza. Moga terus membangun pekan Temerloh.

siri Jelajah Temerloh @Lata Meraung



Lama dah tak update apa-apa. Bukan sebab tak de bende yang nak di kongsi. tapi lebih kepada masa yang tak melimpah ruah macam dulu. kalau ada pun penyakit malas dah beraja.

OK,jom aku nak kongsi sikit pasal trip aku ke rumah kak ina February lepas. Kami sempat berkelah @Lata Meraung yg memakan masa lebih kurang 45minit dr Kg. Jenderak Selatan. Awal pagi tu makcik Sally dah siapkan lauk tengahari, bekalan buat kami berkelah nanti. terima kasih makcik Sally..!!!

Aku kira, Lata ni kurang di kunjumgi mungkin atas sebab lokasinya yg agak terpencil. atau aku yang salah timing duk bekelah taim org lain duk sebok shoping raya. Tapi tempat ni memang masih suci dan bersih. dan harapharap kalau berkesempatan kesana lagi keadaannya masih bersih.
Aku dah. Korang bila lagi. :)