31 January 2011

pencurik xbertamadun

ahad lepas umah mak aku kat kg dgn 'jayanya' telah diceroboh oleh insan TOLOL bernama pencurik...dasar pencurik......TOLOL....!!!! ni 2nd time rumah tu dimasuki perompak....... selepas kali pertama xsampai pun seminggu lps...

mujur jugak famili aku xdiapa2 kan...klau famili aku diapa2kan...siap la ko pencurik a.k.a manusia xbertamadun...7 keturunan aku santau ko....biar ko rasa....!!!!
menurut mak, pencurik tu mengupil cermin tingkap kat bilik semayang...dasar manusia tak bertamadun....!!!!

cermin tingkap kat bilik semayang umah mak lebih kurang cam ni la..(sunmber : en. google)


aku rasa pencurik ni bukan jenis pencurik profesional...sbb aku kata pencurik tu xbertauliah sebab pencurik tu juz amik brg2 yg drg nampak je...1st tyme hri tu dapat 2 bijik HP ngan duit dalam RM 15 & 2nd tyme pulak drg amik sebijik HP ngn juz dapat RM 4.... ---> padan muka ko pencurik.....

For information, mak aku ni jenis simpan duit belanja hari2 kat tempat yg kita x expect org akan simpam kat situ...mula2, bila aku nampak mak aku smpan duit kat tempat tu..aku cakap gak kat mak..."apsal la mak simpan wit kat situ"...tapi bila bende2 cam ni jadi...aku pk balik...bagus gak mak simpan wit kat situ..hehehehehe...

semalam aku dgr umah staff nurse pulak kene paceh..aku rasa manusia yg sama kot.... haisshhhhhh...apa ala drg ni nak jadi...dah xde keje yg lagi berpaedah & x munyusahkan org lain kot....

setau aku mmg dah banyak kes2 pecah umah ni kat kawasan kg aku sjak dulu lagi....tapi cam xde apa2 tindakan drpada pihak2 yg berkaitan pun..atleast bagi enchik polis ke pantau kat tempat2 yg berpotensi tuk disamun....bg hukuman yg berat bia manusia xbertamadun bernama pencurik tu serik skit...xpun rejam je sampai mati manusia2 yg berotak tapi xberakal nih....

2 comments:

myra_miracle said...

erm.. mesti bebudak desprate jugak ne. penagih ke hape tah.

Kopi Susu said...

kan....sya rasa pun drg2 nih gak...terdesak nak pki duit,,,sampi wet 4 hengget pun nak rembat...wet siling lak tuh....
btw, abah dah pun pasang grill kat stp tingkap kat umah tuh...lbih selamat...:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...