LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

31 January 2011

zaman kanak2, kenangan terindah...


bila ingat balik zaman kanak2 kita mesti kita akan tersenyum sendiri kan....indah kan tyme tu....tyme kita x pk ape2....yg kita pk hanya main, main dan main....seyes zaman kanak2 aku mmg aku xpk pasal studi pun...bila dh naik sek menengah baru aku pk la pasal buku n pelajaran nih...:)

ingat lagi dulu, macam2 permainan yg sempat ktrg main...antara yg glemer tyme tuh main ten-teng, main galah panjang, polis sentri, nyorok2 la, main rounders lagi, main nenek2 si bongkok 3 la...main beskal dari roda 4 injak ke roda 3 n bila dah superb tinggal 2 roda je...tyme ni mmg kaki tangan akan calar balar... jatuh beskal...tapi xkan ada perkataan serik..seronok lagi ada.... n paling best main kawen2... hahahaha...gatai x padan ngan kecik...:D

dulu lau xdapat ape2 kompem air mata jd senjata....pas tu kompem la dapat... paling x pun akan dapat cubitan dari si emak...rindunya zaman tuh, jugak insan2 yg berada dalam lingkungan masa tuh :D

tyme aku kecik2 dulu, kartun gaban n satria baja itam paling aku tgg....lagi best kalau dapat tgk dgn member2 seangkatan..tyme tu, mula la mulut si emak akan membebel panjang....marah kan kitrg yg dok asik melayan tv & main xreti waktu..belasah aje...budak2 la kata kan...apa ada hal..:)

tyme raya paling best...kami akan berkumpul kat satu tempat dan merancang operasi mengumpul duit raya..tyme tu 50sen dah kira besar..n mmg payah nak dapat RM 1.. kalau dapat mmg kami akan canang satu pasukan la jawabnya...hahahahha

tyme ujan lagi best....aku apa lagi, panggil jiran sebelah n pakat ngan abg2 aku berendam dalam tab semulajadi kat depan umah..lagi best kalau dapat bekubang dalam parit belakang umah...tyme tuh dapat sliding dr atas bukit trus masuk ke dalam parit balkg umah tuh mmg marbeles....giler bestnya....tapi lps tu trima la libasan maut dari si emak....aduyai....;(

tapi aku tgk budak2 skung dh xmacam zaman aku kecik2 dulu.....xde lagi main beskal roda 3, xde lagi kedengaran jeritan main polis enstri @ sorok2...xde lagi kedengaran nyanyian nenek2 si bongkok 3...... yg ada hanya nyanyian keyboard mendendangkan irama mengikut rentak sang pencinta...dak2 skung dah pandai berFB n PS bagai...advanced, kagum aku...

kalau nak cite mmg berkajang2 la jawabnya perihal zaman kanak2 ni...tapi mmg zaman kanak2 nih zaman plg superb yg kita ada...sok2 bila dah ada anak cucu bole la citer kat drg zaman kanak2 kita....tatau masa tuh wujud lagi ke ten-teng, polis sentri & yg lain2 tuh kan...:D

No comments: