04 April 2011

Teman tapi mesra


Korang pernah ada atau mmg ada teman tapi mesra tak..????? aku.....??? mmg ada...tapi......bila memikirkan pasal ni, kekadang aku trasa sgt rindu menjadi aku yg 20 taun dulu...dimana aku bebas buat apa saja tanpa halangan...aku bebas keluar dgn sapa saja tanpa perlu risau akan pandangan sinis insan lain...serius aku rindu semua tuh....

kenapa ya...persahabatan antara lelaki dgn wanita sering disalah ertikan..??? benarkah lelaki dan perempuan tidak boleh menjadi sahabat? ntah..aku sendiri tak faham....bila seorg wanita lelaki keluar bersama..mereka trus dicop sebagai pasangan kekasih...kasihan...

dalam zaman serba canggih ni manusia sering memepersendakan atau mempermainkan erti sebuah persahabatan....persahabatan bagi aku besar ertinya...xkisah la sahabat tu seorang lelaki atau perempuan....kata org, kekasih dtg dan dan pergi tapi sahabat... kekal sampai mati....percayalah sahabat lelaki lebih memahami hati lelaki yg boleh memberi nasihat dan pandangan tentang kaum sejenis mereka....tu salah satu sebab kenapa aku memlih lelaki sbg salah seorg dari sahabat baik aku....percaya atau tidak mereka lebih matang dan terbuka dalam memberi pandangan tentang masalah cinta...percayalah...kerana aku pernah mempunyai pengalaman itu....


Percayalah, Mempunyai sahabat Lelaki sama perasaanya dengan punya kekasih. so, xyah le sesusah cri keksih...hahahahhaaha.... mereka lebih memahami, lebih segala2nya.....dan mereka lebih senang diajak berjimba2 berbanding sahabat sejenis....

Meskipun statusnya hanya sebagai teman atau sahabat, tapi kebanyakan lelaki tak suka bila kita kerap memuji lelaki lain, terutama cerita tentang kekasih kita. Bagaimana pun, lelaki ni memiliki ego setanding gunung everest, dan tidak ingin mendengar lelaki lain lebih hebat dari dirinya. Ni hanya one cent of my pendapat...korang macamana...??? setuju dgn aku kah..?? :D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...