26 April 2011

pass-yellow

sebenarnya aku agak excited nak menghabiskan wiken aku kali nih...mana taknya ni merupakan pengalaman pertama aku bermalam di atas gunung...kalau sebelum ni aku just buat day pack, tp kali ni aku n geng pencinta alam akan bermalam diatas sana....mmg pengalaman yg aku pasti xkan mengecewakan....:)

so, jumaat lepas around pkul 830malam, aku, nurul & dayah memulakan perjalanan dari kota kemuning ke rumah kak ana...n dari rumah kak ana kami akan ke stesen komuter seksyen 19. BTW, kami dah bersetuju nak berkumpul kat stesen komuter gombak....around pkul 11 malam baru kami sampai kat stesen gombak.... doc, kak syidah, che'ros, che'yah, kak emma, pian, faizal & abg sham dah ada kat sana masa kamirang sampai....sementara menunggu kawan2 lain sampai sempat le sembang2 berkenalan jap ngn geng2 kali nih....tgk gaya sume otai2 nih....dalam pukul 1145 baru si chot, mac, leng dan molok muncul...so dah cukup la korum kami seramai 16 org tuh....

sesi ta'aruf..sementara menunggu ketibaan geng yg lain...:P

kami pun memulakan perjalanan ke cameron highland lebih kurang jam 12malam....aku tyme2 cam ni mmg xbg chance le....masuk2 kete je aku duk layan mata......huhu....nasib le sape yg drive.....hehehehehehe.....dalam pkul 430pg baru la sampai kat masjid kg. raja, cameron highland.....perrgghhhhh...sejuk dia jgn citer la...sampai ke tulang dowh.....sementara nak tgg siang kami tido dl kat cn.....kalau mengikut rancangan dalam pukul 9pg esok kami akan memulakan perjalanaan kami ke puncak pass-yellow...:)

dah macam buruh kasar ladang strawberry lak...:D

selesai je sarapan pick-up yg disewa dah sedia menanti di hadapan masjid kg. raja....alamak dah macam pendatang asing pun ada...hehehehehehe...xkisahla....best gak naik pick up nih....so dalam pukul 10.00pg kami sampai dikaki gunung pass yellow....

tanda batu cameron highland...sempat gak posing....tp aku yg jadi mangsa...xdapat nak posing....demm...:)

starting point....mental dowhhh.....:D

Bila tgk je trek...aku telan air liur trus sambil menggigil......gila la...trek mencanak dari awal pendakian.....mental trus......mau nak ke puncak tu lg dasyat.....dgn bebannan beg nya lagi...mau tercabut pinggang nih...:D

flora & Fauna

karpet semulajadi...rasa nak landing jew...:D

kami memulakan pendakian hari tu dgn sedikit regangan dan bacaan doa memohon perlindungan dr pencipta....semoga perjalanan kami selamat tanpa sebarang bencana...tepat pukul 9.30pg kami memulakan langkah menuju ke puncak pass...pergghhhhhhh......trek jgn citer la...mmg layan mencacak dari permulaan langkah sehingga ke puncak pass.....tapi sepanjang perjalanan menuju ke puncak pass-yellow kami mmg disajikan dgn pelgabai jenis flora-fauna yg unik...seyes....indahnya ciptaan tuhan....mmg awesome..took a break jap kat puncak pass...dan xlupa jugak acara kegemaran ramai...family photo...:D

puncak pass...

kami menyambung pendakian kami slps lebih kurang 30 mnit berehat di puncak pass.....dipermulaan trek ke puncak yellow agak santai le...tapi selepas lebih kurang 1jam berjalan...nahhhh....hambik...mencacak trus dia bg.....perrggghhhhh.....

aku rasa ada la dalam 4puncak tipu sbelum kita betul2 sampai ke puncak yellow sebenar....mmg mental la bila kita sampai je kat puncak, rupa2nya bukan puncak sebenar.......dgn keadaan perut yg meminta untuk disinya...terbayang2 akan apakah yg masterchef sediakan kat atas sana....dgn cuaca yg xmenntunya...mmg betul2 mental...

masterchef pass-yellow...mmg meletop....:D

at last dalam pukul 3ptg baru aku sampai di puncak yellow sebenar....mmg marbeles.....alhamdulillah....sampai2 atas tu member2 lain dah siap lending bawah fly, siap makan meggi lagi...aku apa lg..mmg jadi pirhana la....:D

.......---> bersambung

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...