21 November 2011

musim doyan

kalau kat tempat lain mmg dah lama demam raja buah berakhir, tapi kat kampong halaman aku a.k.a kampong soeharto, baru je bermula. mmg balik kampong semalam berpesta durian sakan aku. alhamdulillah taun ni mmg menjadi durian2 abah. baik betul pokok2 ni pada kami sekeluarga. hehehehehehehe...

bagi aku yg boleh di ketegorikan sebagai 'hantu durian' mmg siang-malam aku di kampong melantak durian ajhe...... sampai satu tahap aku ditegur emak coz terlalu banyak makan durian. hailaaa....bukan selalu kan dapat makan durian.

dah pesanan emak tentang 'durian boleh bikin suhu badan meningkat dgn cemerlang' aku pandang sepi. janji aku puas menikmati buah peberet aku...hailaaaaa... sudahnya mmg aku yg hazab... jenuh 3 4x aku mandi tuk menyejukkan suhu badan yg naik mendadak. =)

kalau semalam aku kepanasan dek kerana makan buah durian....tapi hari ni aku kepanasan kerana melihat picca kat atas tuh. hailaaaaaa..... terasa nak balik kg menikmati raja buah ni lagi.... hehehehehe

dun worry be happy lah kan, next 2week aku balik lagi. harap2 sempat la aku rasa buah durian yg tepi paya tu plak...abah kata tu pokok durian kawen.kompem la rasanya superb kan.... kacuk la katakan....:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...