13 June 2011

Gua tempurung

sebenarnya hajat nak menjelajah gua tempurung nih dah lama terpendam,.. cuma kali ni baru hajat terlaksana....awalnya kami 5YL berhajat ke sana sebelum ani bertukar status ke XYL...tapi apa kan daya.......

alang2 dah sampai ke Malim Nawar meraikan majlis ani & din, trus lajak je gua tempurung yang sekangkang kera ajhe dr rumah ani. layan ajhe la walaupun hanya 4YL je yg meredah gua tuh.....mesti nurul meraung bila nengok kami menngedixxx kat gua tempurung ni.... hahahaha...


tugu tanda...:D

fokuskan mata...cuba lihat apa yg terbentuk di situ...:D


di sini juga......cuba fokus...


pintu gua ...selamat datang...:D

berada dalam gua nih, perasaanya sgt heaven...cumanya bagi aku yg agak seram akan ketinggian perlu menapak dgn penuh hati2....giler weyyhhh......bila ternampak ajhe tangga yg perlu kami lalui trus pewai okeyyy.......giler tinggi...tapi dek kerana mengenangkan yang aku mmg teringin ke tempat2 macam ni aku layan kan ajhe....lama kelamanaan perasaan seram tu hilang dgn bantuan abg guide yg tak jemu berceloteh itu dan ini tentang gua nih....

rupanya macam2 bentuk yg kita akan dapat nampak dalam gua ni hasil daripada bentukan batu batan disini...dari bentuk monyet, wanita mengandung la...tikus mondoknya la...osama laden pun ada okeyyyy...yg kita tak pernah terfikir pun sebenarnya...:D

so, hari tuh mmg kami menapak hingga ke tangga terakhir...tapi sayang la, xdapat nak menyusuri sungai di bawah gua tuh...kata abg guide yg kami panggil abg halim...kalau kami nak ke laluan sungai tuh kenala mai awal sket......laluan ke sungai tu hanya di buka sebelah pagi sahaja dek kerana memakan masa yang agak lama untuk sampai ke starting point semula...

may be, next tyme aku akan ke sini lagi , ingin merasai extreamnya menggunakan laluan tikus di bawah gua tuh....mesti sangat heaven....

sempat lagi menggedix berlatarbelakangkan gua tempurung sebelum mentata babaikan pekan gopeng..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...