03 June 2011

Air mata semalam


emak pernah berpesan walau sebesar mana pun dugaannya...hadapi dgn tenang....mak pesan lagi menangis xdapat membantu menyelesaikan apa jua masalah....betul ke...!!!aku sll menangis dek kerana masalah yg selalu datang bertimpa2...selalu juga menangis dek kerana mengingati jahilnya aku dalam menilai erti kehidupan dulu....

tapi hari ni aku termenung menimbang....air mata saje xcukup untuk membetulkan kekhilafan juga mneyelesaikan kekusutan.... tapi Ketika kita tidak melihat bentuk emosi lain yang lebih baik untuk menyalurkan perasaan, kita boleh saja menangis kannn!!!!.

Menangis xbererti kita lemah jiwa. percayalah rasullah penah cakap 'Air mata ini adalah kasih sayang yang diletakkan Allah dalam hati setiap hamba-Nya.' tapi aku tetap ingin berpesan kepada diriku akan pesan emak dulu....Jangan menangis duhai anakku.... sabar lah duhai anakku...Tuhanmu maha adil dalam hal ini.

pesan emak sentiasa aku peggang agar xde lagi air mata kegelisahan hari ini dan esokk..:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...