16 March 2011

Tsunami Kecil Di Kota Kemuning

ini kejadian pertama sepanjang 3 taun aku stay kat kota kemuning ni...seyes menakutkan.... walaupun xmalibatkan nyawa tapi seyes sgt scary...semalam bermula jam 5.00ptg sang hujan sudah menunjukkan tanda2 awal 'kemarahanya'....hrrmmm........hujan lebat, ribut, petir jugak kilat yg sgt manakutkan....seyes aku tiba2 tringatkan org2 kesayangn aku...trus menalepon mak abah dikampung....risau juga....hehehehehe....mujur juga 'air kemarahan' itu hanya disini.... bukan dimana2...

pic ni ambil oleh opismate aku, betul2 depan kilang tempat aku keje..kalau kene kat aku mmg 7hari 7malam aku meraung nih...

daripada sumber2 yg aku dgr banyak kenderaan musnah akibat 'kemarahan' sang hujan semalam....even sepanjang jalan ke rumah aku dri tmpat kerja pun banyak pokok2 yg tumbang....na'uzubillah......

melihat akan keadaan2 menakutkan ini hati aku bersoal jawab.....knp hanya disini kota kemuning...???? tidak di subang jaya atau mungkin di puchong.....???? mungkin kah ada sesuatu yg cuba disampai kan oleh 'mother nature's' yg satu nih atau mungkin kemarahan alam kerana ada insan yg tidak membayar bonus kepada pekerja2 nya yg berhak......???

apa pun semoga mangsa2 keadaan nih, sabar dgn dugaan yg menimpa .....mungkin ada hikmah disebalik kejadian.....'something happen for a reason' kan! ...percayalah...:)

2 comments:

G3-lina said...

kemarahan alam kerana ada insan yg tidak membayar bonus kepada pekerja2 nya yg berhak......???

agak tak faham ngan ayat atas ni~ hehe~ adalah hikmahnya tu.. nasib baik takde kemalangan jiwa meyh~
thanks follow me~

Kopi Susu said...

hehehehehe, cz co. pat sya keje xkua2 bonus lg...tu yg mroyan trus kua stmt tuh.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...