28 March 2011

mee bandung muar

sabtu lps aku azam n che'nor telah menrjah kedai mee bandung muar kat PJ...xperlu ssah2 ke muar hanya kerana ingin menikmati keenakan rasa mee bandung ni...kat cn pun ada....idea aslnya datang dari si azam, entah apa mimpi tetiba menyuarakan hasrat makan mee bandung muar ni...aku n che'nor..apa lg...onn jaa lah...lg pun bukan senang si azm ni nak awak kitrg jalan2 sampai kesana kan...:D

BTW, sebelum plan nak menikmati mee bandung nih kami sebenarnya baru je lps makan tgh hari kat gerai nasik ayam abg aku kat sec23 shah alam.....masa azam menyuarakan hajatnya ke PJ menikmati mee bandung dalam otak aku dh pikir...perut biawak ke hape mamat sorg nih,...baru je pekena nasik ayam dh nak mkan lgik plak...ishkkishkkisshhkkk...


nasik ayam sec 23...mmg marbeles...;)


so ptg tuh dlm pul 330ptg lps azam sattle kan keje nye di antarabandar, kami gerak ke PJ...destinasi pertama mencari FM si azam dlam amcorp mall....1st tyme aku jejak kan kaki ke cn...kesian aku kan.......:( leh masuk word book of record aku nih...:D dh dapat apa yg diinginkan trus gerak ke destinasi seterusnya...mee bandung muar....yabedabebduuuuuu :D mungkin sebab hari ni hari minggu atau mungkin kedai ni dah masuk rancangan JJCM, maka ramai le rakyat jelata yg ingin menikmati keenakannya.....customer agak ramai la jugak….selain mee bandung muar, ada juga makanan lain macam asam pedas dgn beraneka jenis ikan . tapi dah nama kedai pun mee bandung muar kan... harus la kami test mee bandung nya kan...:D mmg berbaloi la kami ke PJ hanya kerana nak merasa keenakan mee bandung nih.....dan aku yg tadinya mengata si azam perut biawak akhirnya terjebak juga....hahahah.... order pulak agak lambat sampai!!! intai2 meja sebelah n ujung sana...mmg drg pye order pun xsampai2 lagi....ishhkkk idung ni dh xtahan menikmati aroma kuah mee bandung yg menyengat tuh.....sabooo yee inchik perut.......sikit lagi sampai...tp si che'nor ala2 control ayu xmo order...konn2 kenyang lagi...hehehehehe...so, ptg tuh aku ngn azam je la yg melantak....:D


akak2 'ciki' tukang masak mee bandung...dan dan akak2 ni tyme ktrg nak mai tyme tu la nak p membeli belah kan....

tak sia2 penantian kami.....mmg marbeles :D


che'nor yg ala2 control ayu xmo makan...kenyang katanya..mau 3minggu lagi dia slim mengalahkan aku :p yg si azam tu duk usha che'nor ke hape.....:p


sehingga titisan terakhir aku bedal...xmo kasi chance...:D

so, ptg tu aroung pukul 6, si azam meghantar kami ke pangkal jalan..kerana baik aku, azam maupun che'nor punya rancana yg perlu dilaksanakan......aku mmg salute sama si azam ni, dalam mencari port2 makan terbaik...... setakat ni mmg xpernah mengecewakan....so, pada korg2 yg suka makan2 nih....apakata try tempat2 yg kami dh teroka nih...mmg berbaloi2...sungguh xrugi....

1 comment:

Small Hiker said...

Boleh bagi alamat gerai ni? Kat mana ye?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...