28 February 2011

xpdc gunung datok

org kata xkenal maka xcinta.....org kata jugak, blm tentu akan jtuh cinta walau berkenalan bertahun sklpun kalau xde chemistry.......asik org kata je...bila tyme aku nak berkata2 lak nih...?? hehehe....mesti korg kompius kan...?? apa kene mngene trip aku ke gunung datok ngan jtuh cinta bagai nih....hehehehhehehe....bkn apa gng datok ni lah yg mmbuat aku rasa jatuh chinta ngn alam hijau ciptaan tuhan yg satu nih.

btw, sabtu lps aku. kak ana, doc, zul n mida berjaya menawan puncak datok dgn marbeles nya....hehehehehehe...sebenarnya gunung datok ni byk 'sentimantal value' nya pada aku...disini lah tempatnya dimana aku rasa aku dah jatuh chinta pertemuan pertama dgn alam yg satu nih...huhu...

kalau 2 taun lps aku datang hanya 2 sekadar suka2 & sekadar ingin mencuba, kali ini aku datang semula dgn satu persepsi yg lain...bkn lagi untuk suka2 mahupun sekadar mencuba, tapi aku rasa sebagai satu terapi hidup....:D

starting point

seawal jam 630 pg aku n kak ana memulakan perjalan dr shah alam...berjanji dgn geng2 yg lain pkul 7pg di kg bongek...hampehhhh aku bgn lewat..huhu...ampun guys...kesiangn....xsedar...:p dalam jam 945pg kami sudah memulakan pendakian kami.....xsangka giler ramai insan yg ingin menawan datok hr tuh....dah macam ada year end sale ajhe gaya nye.....kalah broga...;D


trek

dalam pkul 1012pg kami berjaya menapak di kem pondok....1st check point...hehehehehe...take a break jap.. tapi xleh lelama..ramai org nih..lau lama2 mau lg ramai ni nnt....so lps 5mnt kami menerus kan sml pendakian kami....trek datok mmg mental....dari permulaan trek sampai ke puncak semua trek mencacak..... lebih kurang pukul 1120 kami sampai di puncak.....mmg macam ada year end sale.....aduyaiii...tp ape pun kat atas tu mmg marbeles.....korg xkn dapat view n perasaan yg macam nih kat mana2...nice sgt.....


dgn angin yg agak menggila tyme tuh...aku yg gayat nih brtambah le gayatnya memanjat tangga2 nih...


mengikut cerita lopak kat atas tu tapak kaki hang tuah....kesahihannya..??? aku sndr xpasti...:D

lebih kurang 1jam kat atas tuh, melepak, makan2 bekalan yg dibawa, dan xlupa acara kegemaran aku....family photo...hehehehhehe....lebih kurang jam 119ptg kami sampai semula ke starting point.....acara seterusnya...makan chendol kat warung leman dawi, sebelum meneruskan perjalanan ke destinasi masing2...:D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...