16 February 2011

kerja masa cuti



kalau sblm nih aktiviti aku kala cuti adalah duk umah layan novel atau hiking je tapi cuti maulidur rasul lepas aku telah dgn gigihnya bekerja sebagai tukang masak n serve nasik ayam....hebat kan...huhu... btw, kedai nasik ayam tu abg aku yg punye..terletak dalam pasaraya careforre section 23, shah alam....krg try la nasik ayam nya...mmg class....x penah lg org buat cam nasik ayam yg abg aku buat tuh....:D
mmg kadai tu baru xsampai 2bln pun beroperasi, sblm ni mmg aku xpenah lg menolong kat kdai tuh...tp semalam kebetulan sorg staff kat c2 cuti...aku nagn iza apa lg....mengoffer diri la...mmg best rasa pengalaman bekerja kat kedai makan...penat mmg la penat...keje apa2 pun penat kan...cuma tahap kepenatan nya je yg berbeza.. tapi tyme ngh sibuk bekerja tuh mmg xde rasa penat...sronok duk layan kastemer..nak2 lagi yg datang tuh stok abang2 gitu....huahuahua....

nak cite pengalaman mmg byk la sbnrnya mn kelam kabutnya nak punch duit kat mesin apantah aku pun tatau namanya...sampai ada kastemer yg gelakkan aku cz aku xreti gn mesin duit tuh...hampagas tul. tp ada satu perkara yg buat aku kagum ngan iza...dia sanggup pegi menebalkan muka pegi kat 1kastemer yg dah siap mkn nasik nih & say sori coz dia lp nak letak papadom dlm nasik en. kastemer tuh....kagum x...lau aku mmg x la....segan dowh.... hehehehehe

ni la iza yg sungguh mengkagum kan tuh...;d


sebenarnya aku sgt kagum ngan abg aku nih....lau nak ikutkan mmg bukan bidang dia masak mesak nih...tp skrg dia dh agak expert dalam bab masak memasak nih... nasik ayam lg you...yg mn aku tau abg aku nih dulu bukan jenis yg sinsing lengan menolong kat dapur apatah lg nak masak... ape2 pun wishh u a best of luck abg....buat korg sila2 lah kedai nasi ayam abg aku....;D

2 comments:

KeMatZ said...

choii ... tak cakap pun abang ko ada kedai nasi ayam ... apa kata esok ko belanja aku lunch kat sini ... amacam lehh aku tolong promote kedai abang ko ni .... heheheheheh :P

Kopi Susu said...

hehehehehee...xkan aku nak canang 1 antarabandar kot...;p
tp aku ada je penh cakap dl...jom la...tara hal punya...:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...