30 May 2012

ini cerita tentang 'crayon'!

ini cerita tentang crayon...cerita tentang kehidupan, cerita tentang rasa. apa kene mengenanya kaler yg bermacam jenis ni dgn kehidupan??? unggu, merah, biru, kuning, jingga, kelabu event hitam. Dan kalau diberi pilihan aku ingin menjadi crayon pepel, tegas namun penuh kasih sayang ----> euuuuuuwww...!

Dan sebenarnya dah menjadi lumrah hidup, kita hanya akan menggunakan warna2 ceria penuh warnawarni untuk mewarnakan 'lukisan' kita kan...??? Pastinya aku jugak akan mengunakan warna2 yg punyer daya penarik atau dgn kata lain yg ossem2 sajer pada perkiraan mata aku. tapi sedar tak kita, sebenarnya hidup kita jugak memerlukan warna2 suram, kelabu dan gelap jugak.

Cuba pandang hari2 kita sendiri. kita xselalunya akan ketawa kan....!!! kita akan ketawa dan kadang2 akan menangis jugak!!! Hidup kita penuh dgn suka dan duka. Cuba lihat pelangi yg penuh dengan warna2 ceria. tapi sedar tak kita, warna2 ceria ni hanya akan muncul selepas datangnya suasana gelap dan suram.!

Hidup takkan selamanya berwarna ceria....andai suatu masa hidup kita dilanda gelita, ingatlah DIA sentiasa bersama kita...!!!

'aku mungkin bukan antara 'crayon' yang menyerlah atau mungkin bukan 'crayon' terbaik, atau aku mungkin bukan 'crayon' pilihan siapa2, tapi sekurang2nya i'm still in the box.'

3 comments:

Reena Kamarudin said...

suka entri ni.
memberi semangat kat saya yang sedikit down lately.
terima kasih :)

Mr. Jagung said...

owh..tgok tajoknya..ingat ke nak cite sal crayon shin chan..hehe..=)

Kopi Susu said...

reena : terima kasih jugakk...:)

Si jagung : weeehhhoooooooo...;D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...