04 January 2012

lepaskan lah..


tak tau kenapa lately ni aku sll terpikir tentang ni. dan banyak yg berlaku membuatkan aku memikirkan tentang sesuatu yang boleh aku simpulkan sebagai satu proses 'belajar untuk melepaskan'. belajar melepaskan sesuatu yang PERNAH menjadi milik aku dulu.

Dulu, bila mana hubungan aku berakhir dengan seseorang yang sebelum ni menemani aku saban hari, bila banyak mimpi yg terus menjadi mimpi dan tak mampu menjadi nyata. Dari situ aku mula terpikir bahawa, untuk mendapat atau sekurang2nya mengecapi apa yg aku inginkan dgn aman, aku kena belajar melepaskan. Melepaskan semua yang pastinya sudah tentu bukan milik aku.

memang sebelum ni aku sll berharap agar apa yg pernah menjadi milik aku dulu kembali menemani aku seperti selalu. aku selalu berharap agar apa juga yg pernah aku kecapi dulu akan kembali mewarnani hidup aku. ternyata harapan dan impian kau hanya sia2. Ternyata Laut China Selatan yg memisahklan kami terlalu luas untuknya merealisasikan impian aku.

Tak sangka aku memerlukan masa yg sangat lama untuk melepaskan masa silam aku. dia akan kembali dan kami akan mengecapi bahagia bersama ternyata hanya mimpi semata2. mereka kata, saat jodoh telah berakhir, relakanlah....lepaskanlah…biarkanlah ia bebas.!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...