13 January 2012

KENAPA HARUS MEMILIH



ceiitttt...dah macam tajuk lagu kan tajuk entry aku kali nih. bukan apa saja nak berkongsi rasa dgn kamurang yg setia membaca. Pernah tak korang terfikir, kenapa kita perlu memilih, jik
a jalan penyelesaian dan kesudahannya kita dah jelas. kenapa pulak kita harus membuat pilihan kalau kesudahannya hanya menyesakkan minda.

aku yakin bukan aku saja yg punya perasaan macam nih. percayalah. sume org pun akan berada dalam delima bila dalam keadaan memilih macam nih. Dan aku yakin kalian akan membuat pilihan yg bijak dgn memilih perkara yang memberi faedah yg lebih baik pada korang.

Tapi kadang2 kita tak perlu memilih. kalau perkara tuh masih mampu kita atasi den
gan bijaksana. dan kita juga tak perlu membuat pilihan jika sesetengah perkara tu berat untuk kita lalukan atau akan membinasakan serta menyerabutkan minda.

Tapi lain pulak dalam kes aku. aku harus memilih antara untuk ke 'sekolah' atau melakukan aktiviti kegemaran aku. mmg kembali ke 'sekolah' menjadi impian aku sejak dulu. Mungkin ada yg kata peluang mmg bukan senang nak dapat kan..!!!! so, aku harus grab kerana peluang hanya datang sekali. Tapi dalam saat2 macam nih....(kaki dah gigil kowtt...dah lama xbermanja dgn alam) aku kena grab jugak peluang untuk melakukan aktiviti kegemaran aku.

Owhh...nampaknya lepas ni gigih pulak aku kena mencari cikgu sambilan atau cikgu bidan terjun yang boleh 'menyekolahkan' aku. dan mujur jugak calonya mmg ada di depan mata...:D

JADI KENAPA AKU HARUS MEMILIH LAGI!!! AKU AKAN MELAKUKAN AKTIVITI KEGEMARAN AKU DAN DALAM MASA YANG SAMA TAKKAN TERLEPAS SESI 'PERSEKOLAHAN' AKU ...:)

2 comments:

Amyz said...

nak further study ke kak?

buat pilihan terbaik, dan walau ape pon pilihan yg dibuat, hadapi dgn hati yg tabah dn terbuka.. :)

Kopi Susu said...

not so further study la...tp lbih kurang la...hehehhe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...