LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 January 2012

aku gila SUDOKU


Dulu sumpah aku x tau apa2 tentang benda nih. Aku tengok tapi aku xnampak apa2 yg menarik tentang permainan nih. aku tgk lagi aku terpikir apa ke xbest la sapa yg main bende alah ni.eh eh tapi tu dulu, sekarang ni.. malam aku mmg di temani En. Sudoku ni lah...

Asalnya dulu aku sll duk tgk si dayah main bende nih. lama dulu, tapi dulu kecintaan terhadap sudoku belum muncul lagi. aku jadi heran apakah yg pompuan nih cuba selesaikan. dan tak tau kenapa tetiba aku rasa berminat pulak nak tau tentang sudoku baru2 ni. so, dgn muka tak malunya aku mintak dia ajarkan aku cara nak selesaikan kotak2 misteri nih. dah hasilnya.... tadaaaa......sekarang aku dah 'terer'. sangat la kan....'tererable' ada lah...hehehehe.

kalau dia boleh selesaikan sodoku dalam masa 30minit aku ambik masa 2 3jam kot nak sattle satu kotak penuh sodoku nih. tak kisah lah....yg penting skrg aku dah tau nak selesaikan kotak2 nombor ni.

kalau sebelum ni aku duk asyik menyelesaikan kotak2 misteri ni dalam buku kepunyaan dayah, sekarang tidak lagi. skrg aku dah ada buku Sudoku pertama aku, yang aku beli dengan harga RM4.90 je. di sebabkan waktu ini, kecintaan aku terhadap Sudoku sudah ada, aku beli. murah pun murah. dan senang nak hangkut ke mana saja. so aku dah ada hobi baru. lpas ni aku tau nak isi masa terluang aku dgn apa selain membaca novel.

No comments: