LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

06 January 2012

kembali ke sekolah!!



Bila dah besar panjang dan dah lama maninggalkan zaman persekolahan dan zaman di mana aku bergelar pelajar ni, mulalah hati ni gatal2 terasa nak menggendong backpack sambil membawa buku nota dan bekas pensil semula. lagi teringin nak memegang kapur sambil menjawab soklan kira2 di dalam kelas. Rindu taim bunyi loceng menandakan waktu rehat dan pembelajaran dah tamat. Kawan2 seangkatan toksah cakap lah...mmg pewai memikirkan tentang mereka. apala agaknya khabar diorang kan.

orang kata tuntut lah ilmu sampai ke liang lahat kan..!!! so, pada aku walaupun umor semakin bertambah saban hari, niat untuk bergelar pelajar secara rasmi semula tetap ada. Rasanya dah hampir 8 taun kot melucutkan jawatan secara rasminya sebagai seorang pelajar. hahahahahahaha. Mau nanti aku terasa harubirunya bergelar pelajar semula.

Dan pastinya aku tak dapat bayangkan hidup aku nanti, duk menjenjeng buku nota ke hulu hilir sambil mencatat apa saja bahan yang boleh membantu aku sebagai seorang pelajar. Yang pastinya tiada lagi aktiviti outdoor terlampau (mau aku nanges nih. tak mampooo kowwttt). tiada lagi jimba2 taim seperti selalu.

Apapun doakan suatu hari nanti aku akan bergelar pelajar cemerlang seperti dulu ;)

No comments: