16 January 2012

Nuang!!!

ok trip nuang kali ni agak meninggalkan kesan paling menghiris dalam idup aku....hahhaha --> bila aku dah skema macam ni mmg maksudnya aku tersentap gila lah ni. ok nanges....kenapa aku sentap sampai nanges bagai....nanti korang tau.

orang selalu duk kata trek Nuang mmg trek terbaik untuk di jadikan medan menguji fizikal untuk trip ke Tahan atau ke Kinabalu. dan sekarang baru aku tau kenapa. rupanya, trek Nuang mmg terbaek... trek yg panjang mmg bikin pewai, belum lagi masuk trek lutut ke dagu lagi tuh. trek selut berlumpur, penuh kabus mmg menambah tahap kepewaian aku.

tengok tu muka2 kental penuh semangat nak ke nuang.

tengok muka gumbira tuh...jp lagi hambek ko, dah lyn trek, memasing bagi muka tapir...;D

dari starting point ke kem lolo bawah memakan masa lebih kurang 1jam. untuk sampai ke sana kami perlu melalui jalan balak turun naik yg sangat le panjang. bosan pulak aku layan trek nih...hehehehehehe.

tgk sume org semangat sungguh. memsing tunjuk bakat marathon.

sampai di kem lolo kami di sambut oleh kumpulan remaja yg berkhemah di sini. semangat sungguh adik2 nih. paling aku tak boleh lupa tentang dorang ni, siap bawak tong gas, periuk karen bagai. ishhhh....hebat...!!! :)

picca ni mmg le kabur sket. gigil tangan aku tgk tong gas durang.

selepas take 5 sekejap di kem lolo, kami meneruskan lagi misi kami. kali ni target kami ke kem pacat. aku dah bayangkan pacat main kejar2 dgn si dayah. maklumlah budak terlebih gula berjumpa pacat. sewell..!!

kat kem pacat ni...tapi aku pelik...mana pegi nya sume pacat2 kat sini..:)

tengok 2org otai nih. sakit ati aku!!! lagi2 si budak kecik berbaju itam tuh. main aci redah berlari je naik Nuang.

kat kem pacat mmg kami berehat sakan di sana. kata Doc untuk sampai ke puncak Pengasih memakan masa lebih kurang 1jam (tu masa mereka okey...sila jgn tertipu) dan baru akan sampai ke puncak Nuang lebih kurang 45minit dari pengasih .

mulanya mmg aku di sweep oleh Doc. tapi kesian lak aku memandangkan kebiasaannya mmg Doc akan memecut ke depan. dan sudahnya aku jalan sendirian. dan si dayah nurul fasya entah kat belakang tapi entah kat ceruk mana. kiranya mmg kami berpecah terus. seram weyhhhh....Trek Pacat ke pengasih mmg layan. trek lutut ke dagu bikin aku nanges dalam hati. pewai dowwwhhhhh..

trek ke puncak pengasih....trek lutut ke dagu mmg layan. dan kabus tu mmg pelengkap suasana.

sampai jugak aku kat Puncak pengasih. sambil aku nangis dalam hati sambil berdoa sekali. jangan la aku apa2. Hujan renyai menambah kan lagi rasa scray aku.....aku angkat sauh pelan2, sambil memulakan langkah ke puncak Nuang. trek permatang berlumpur agak santai....tapi agak scary.

dalam aku take 5 (sangat la take 5) di laluan suram nih, (lebih kurang 30minit dari pengasih) aku nampak kelibat Doc n angah bergerak turun ke starting point semula. memandangkan jam dah ke angka 3.30ptg, aku ambik keputusan untuk turun juga walaupun peak hanya 'beberapa langkah' ajhe dari tempat aku berehat tadi. bukan apa, dalam keadaan2 macam ni banyak perkara aku kena ambik kira. aku tak mau berjalan malam meredah trek. dgn trek myg mmg hazab nauzubillah.....owhhhh kompem pewaii...

so, kiranya misi aku menawan Nuang daypack dikira gagal lah. tapi jangan nak nanges sangatlah, orang tua2 kata gagal sekali bukan beerti selamanya gagal kan..!!! next taim aku akan ke sini lagi. dan aku akan pastikan yg Nuang akan berjaya aku tawan....hahahahahahahha....:)

1 comment:

Anak IbuAyah said...

Waahh syok nye. sy penah naik broga, datuk and angsi je.. nak try naik yg lg mencabar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...