LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 December 2011

Taiping bandar warisan : Versi Kenduri Kawen FaizSyuhada

wah...lama betul aku tak menjengah apa lagi nak menghapdate barang sesuatu kat sini. so, kali ni aku nak share pasal trip aku ke Taiping Bandar warisan sempena meraikan Pengantin baru si Faiz dan syuhada.

perjalan yg memakan masa lebih kurang 3jam dari shah alam aku rasakan terlalu panjang....naik pewai aku bertapa dalam kereta tuh. mana taknya dgn cuaca yg agak terik dan highway yg sesak dgn kenderaan membuat aku pewai...tension mak..;p

Hampir pukul 2ptg baru kami sampai ke destinasi sebenar. Fuhhh lega.. sampai jugak... Berbeza dgn kenduri kat tempat aku, kat sini seawal jam 2ptg tetamu mmg dah xkelihatan. yg ada cuma saudara terdekat. dan caterer juga sudah pun membersihkan peralatan mereka. nampaknya mmg xde rezki kami nak makan laksa dan cendol kerana kata Faiz mmg menu tuh menjadi rebutan. Tak pe la ada nasik minyak kan..:D

Tapi bagus jugak dah xde tetamu sgt... ada chance la aku posing sakan atas pelamin nanti...hehehehehe. memandang kan Enchik cameraman mereka mmg sporting giler, kami dgn tak malunya meminta beliau merakamkan picca2 kami di cameranya...hehehehhehee

owwhhh...rindu betul dgn makcik bertudung biru tuh....bakal menjadi ibu...:D

kami ambik berkat pengantin..moga2 lepas nih sampai turn kami pulak...:D


Tgh duk asyik bersantap sambil menyebang2 kosong kami terpikir kan tentang Mee udang kuala sepetang. bila nurul sebut ajhe pasal tuh mmg senyum sampai ke telinga aku. mana taknya mmg dari dulu lagi aku mmg teringin nak menikmatinya. Seorang pakcik mencadang kan kami ke restoran mak jah. so, nantikan carutan aku dalam misi menjejak mak jah...:D

apa pun Faiz & syuhada, selamat menjalini kehidupan suami isteri dgn gembiranya. Doa kami semoga ikatan ini akan kekal selamanya. Selamat Pengantin Baru... >.<

No comments: