LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

07 December 2011

Jodoh itu rahsia Allah

sekarang aku dah tau nak memberi jawapan terbaik bila ditanya tentang jodoh, tentang solumate. mudah, DIA lebih mengetahui segalanya. semuanya DIA dah aturkan. percaturanNYA mmg yg terbaik. hanya DIA yg tau bila dan dgn siapa aku akan berjodoh.


Tapi..wajar ke kalau aku berdiam diri dan hanya menanti akan kehadiran jodoh yg dah tertulis buat aku. org kata rezki tak kan datang bergolek kalau kita xberusaha untuk mendapatkannya. macam tu la jugak kisahnya dgn jodoh. ia tak akn datang kalau tak di cari.


tepuk dada tya lah hati kan. aku pernah terbaca dalam blog cik theskem tentang doa dipermudahkan jodoh. serius mmg aku tak pernah amal kan dan tak pernah terpikir nak amalkan pun. lepas nih aku akan cuba amalkan. caranya amalkan potongan ayat nih setiap kali sebelum keluar rumah.


”Mahasuci Allah yang telah menjadikan makhluk berpasang-pasang semuanya; baik yang tumbuh di bumi; mahupun diri mereka sendiri; begitu juga apa-apa yang mereka tidak mengetahui”.. (Surah Yaasin ayat 36)

>.<

2 comments:

Cik Tulip said...

Perancangan Allah adalah yang terbaik.. yakinlah!!!

Allah tak temukan jodoh untuk kita lagi sebab Allah mahu kita persiapkan diri dengan sebaiknya sebelum bertemu dengan jodoh kita..

Dan.. dia juga pastinya sedang mempersiapkan diri utk bertemu kita...

InsyaAllah.. suatu saat pasti bertemu.. semoga Allah permudahkan urusan saya, awak & semua umat Islam di dunia ini.. ameen.. ^^

layar_lara said...

ameennn...... >.<