LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 December 2011

Layan SONGLAP


Berpeluang manonton songlap dgn semua housemate aku semalam mmg masa yg di nanti2 kan...sebenarnya kami payah nak bergathering sesama dalam satu masa. luckly semalam si ina on ajhe bila kami menyuarakan hasrat mau nonton muvi nih. Cz dia lah insan paling payah bila di ajak berjimba2.

so, jum citer pasal muvi ni la yea... mmg pada aku filem ni 'ada sesuatu' yg membuatkan korang wajib aku ulang wajib okey pg tengok. Bukan cerita cinta, bukan jugak tentang kekejaman semata, tetapi banyak elemen2 semasa yg di selitkan dalam muvi nih. ini cerita tentang kasih sayang seorang abg dan adik. serius aku tacing semalam. paling aku tacing bila sampai babak kat bawah jambatan kat bawah nih. bila mana Ad mengajak Am memulakan hidup baru ke Kuantan. dan akhirnya masing2 telah membuat pilihan.


pada aku, walaupun ini cerita ganas, unsur2 komedi tetap diselitkan dalam beberapa babak. watak chikun contohnya, walaupun hanya beberapa scene ia tetap memberi kesan pada penonton. hahahaha...gelak satu panggung bila mana nama tu disebut. mana tak nya watak bapa ayam tapi nama macam katun... :)

walaupun kebanyakan watak yg pada aku xdihuraikan sepenuhnya di akhir cerita, ia tetap mampu memberi impak yg besar pada aku. mungkin penulis ingin memberi kelainan pada filem nih. tapi percayalah, xrugi kalau korang menonton filem ni. SELAMAT MENONTON :)

No comments: