20 December 2011

MMU Rakan Muda Run

MMU Rakan Muda Run. idea asalnya daripada si dayah. dan kami sepakat menyertainya. 1st time aku join larian selepas putus nadi dgn alam persekolahan. bayang kan la dah berapa kurun aku tak bermarathon ni... tu pun dulu sekadar 100m je..hehehehehe tapi kali ni 3.6KM okeyyy....---> okey le buat aku yg baru nak berjinak2 dalam dunia larian nih... Sebenarnya untuk larian kali ni ada 4kategori xsilap aku. selain dari ketegeri Fun Run (3.6KM), ada jugak ketegori Puma (10.43KM) Open Wanita & Lelaki (10.43KM).

memasing bermuka ceria kerana berjaya menamatkan larian...tapi kelakuan si apit tu buat aku kompius sampai hari ni :-?

So, aku nurul n dayah dgn semangat wajanya walaupun sgt lambat ke Cyberjaya memulakan perjalanan. haila starting point dah bersih dr sebarang manusia kerana mmg kami tersangat la lambat. kebetulan dan xsangka pula berjumpa dgn si apis, dayah kecik & intan di starting point. mereke juga lambat seperti kami. so, ada geng la kami bermarathon.

sungguh menyayat hati peserta pertama sudah pun sampai di garisan penamat semasa kami ber6 memulakan larian......haila......awalnya dah smpai....xkisahlahh...dgn berbekalkan semangat kesukanan yg tinggi, kami meneruskan larian kami. hehehehhehe..

10.43KM runners dgn medal memasing

kami berjaya menamatkan larian 3.6KM kami lebih kurang jam 8.30am. tak sangka pulak terjumpa dgn geng2 tabur dulu, yg dah menghabiskan larian mereka lebih kurang 30minit lalu. Lagi best, ramai peserta larian 10.43K sudah menamatkan larian. dan kami tentunya peserta terakhir menamatkan larian untuk ktagori Fun Run...hehehehehe --> tu la datang lambat lagi...;p

bagi aku yang baru berjinak2 dalam dunia marathon ni, 3.6KM mmg satu jarak permulaan yg boleh tahan dan boleh layan la...xde lagi perasaan nak muntah mau menghabiskan larian. apa pun tahniah buat semua peserta. jumpa lagi di Multi-Purpose Insurans Run 2012 (Padang Merbuk, KL) Januari nanti.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...