08 July 2011

masa lalu

Semua orang mempunyai kenangan masa lalu, xkira samaada kenangan manis maupun pahit. aku juga tidak terlepas daripadanya. Aku selalu berusaha untuk melupakannya karena aku cukup menyesal telah mengalaminya.

pernah x korang terfikir andai kita diberi satu kesempatan luar biasa untuk memutar kembali masa, agar kita dapat lakukan yg baik2 ajhe dalam kehidupan kita..agar segala kenangan yg tercipta adalah kenangan yg indah2 sahaja untuk dikenang....andai peluang yg sgt luar biasa itu wujud, apa agaknya yg akan kita lakukan saat itu....!!!!!! ahhhhh....benci nya aku hidup dgn perkataan andai, kalau atau ape2 saje yg mmberi harapan palsu....!!!!

tapi pujangga ada berkata...kenangan adalah guru terbaik untuk kita belajar melalui hidup dgn lebih cemerlang...kita xkan tau nilai kehidupan tanpa melaluinya. percayalah kita bertuah kerana terpilih untuk melalui kenangan yg agak pahit ini....sedar atau tidak dengan begini, kita akan menyimpan erat kenangan pahit ini sebagai jaringan bagi segala tindakan kita di masa depan.

namun, aku sgt bersyukur masih punya masa untuk membetulkan kekhilafan dulu... percayalah DIA xpernah lelah memberi slagi kita meminta dgn ikhlas..yakinlah...DIA menjadikan sesuatu itu bersebab.....

1 comment:

alhambra adastra said...

biarkn yg lalu trus blalu..jgn tsalah langkah lg nti kaki tersadung terus bengkak ;ppp langkah btl2 ye ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...