05 July 2011

biru merah

bila sebut ajhe tentang ungu apa yg korang pikirkan....???? band ? anggur? lavender ? orked? xkira apa jugak imaginasi korang, warna ini tetap, garang dan tenang dalam jiwa aku. aku tak tau bilakah waktunya yg tepat aku mula menyukai warna ini, tapi yang pasti aku amat menyukainya.... pada aku campuran warna merah dan biru ni melambangkan ketegasan dan kelembutan.…. ungu jugak pada aku sangat romantik....errrkkkkkkkk.....hehehehehehehe....tu aku punye pandapat la....:D

Aku bukanlah seorang yg sangat obses pada warna biru kundang ni, sehinggakan semua barangan peribadi harus bertemakan warna itu (sambil aku memblink2 kan mata). Tapi ada sesuatu yg menarik tentang warna ungu ini. Sedar tak sedar sebenarnya, dalam banyak hal selalunya campuran warna garang dan lembut ini akan memberi aku satu ketenangan yg sukar digambarkan....:P

xkisah bila ada yg berkata warna violet ni sinonim dgn wanita berstatus janda atau warna untuk menyambut kematian suami ditanah perkuburan sekalipun aku tetap meminati warna garang yg penuh dgn kelembutan ini... aku selalu berdoa semoga aku akan segera bertemu dgn pemilik tulang rusukku yang akan merefleksikan sifat ungu ini. Tegas namun penuh kelembutan dan kasih sayang.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...