12 July 2011

GIG ditv9

wiken lpas aku berpeluang melayan gig secara live kat padang ICity shah alam.... kalau korang nak tau, last aku tgk gig ni masa zaman remaja aku dulu.....lebih kurang 6 atau 7 taun dulu.. --> ah..tersa terlalu lama aku meninggalkan keseronakan hidup...layan apa yg aku suka.... berlari semahu aku......melompat mencapai awan seperti selalu...

pada aku berkesempatan melayan Gig seperti ni dapat meguraikan kekusutan fikiran atau ape2 ajhe yg berkaitan. xkisah la kalau ada yg kata 'too old la to layan bende2 macham nih....' lompat2 berpeluh, hanging ban
ging, goyang kan kaki sekurang2nya melayan apa ajhe yg didendangkan oleh stereo... terasa sgt heaven..

dek kerana terlalu awal disana, kami berpeluang menyaksikan barisan artis yg terlibat buat sound check dlm gig nih... mendengar suara si lan the type writer menyebut 123 soundcheck ajhe buat aku sawan..... perghhhhhhhhhh....hampir gugur jantung aku.......:D

lan tgh rehearsal ...kalau dia kata sudi aku 15x lbih sudi........;)


mereka : berdiri sama rendah, kompem duduk pun sama rendah, men tepuk tampar pun sama rendah....(dh mmg mereka katik nk wat cane.....) -----> larikkkkkkkkkkkkkk :>

lineup gig 'pertama kali' aku seperti awie rafael, the azender, drama band, projek pistol, pesawat, lan the typewriter n awan band. banyak jugak la nama2 besar untuk 1st gig aku nih....:D...so, aku xkan lepas kan peluang menikmatinya....

memandangkan show hanya akan bermula pada sebelah malam (pukul 2 okey kami sampai, gila awal) so, mmg satu taman i-city tuh kami teroka, walaupun agak hambar dek kerana tiada warna-warni lampu kebanggaan rakyat jelata, tapi kami tetap menunaikan tanggungjawab kepada cik kamera kepunyaan azam....



owhhh......patrick...:D

so, malam tu mmg aku enjoy giler...nak2 pulak dapat menghidupkan semula salah satu rasa enjoy yg dah lama aku kapan kan.....apa ape pun aku pasti akan melayan gig2 seperti ini lagi jika berpeluang.....

mamat ni paling hyperactive pada aku....aku tatau apa nama lat muzik yg dimainkan....tapi keletahnya membuat aku tertarik...:O


kami ditengah2 kebanjiran penonton....

crowd itu malam...walaupun xberapa nak ramai tapi tetap happenning

suprise : kemunculan panjang, ayam, botak yg dah berambut n sape ek lagi sorg tuh... menghidupkan suasana...;)

Aku selalu brangan kalau satu hari aku dapat berbeluang berada di atas stage sambil bermain alat muzik (cz aku xpandai nyanyi), pasti awesome kan..........sama mcm mereka yg sdg brda di atas stage tuh..........tetiba plak tringat si kudut the azanders....ko mmg great lah....:D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...