LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

06 May 2011

kuala terengganu versi pasar bt.6

berkesempatan memborong di pasar batu 6, mmg heaven......bukan ajhe menjual mkanan tradisi terengganu, ikan segar dan sayuran pun leh dapat kat cn....macam2 kuih yg xpenah aku jumpa kat selangor ada kat cn.....tetiba aku jakun jap...bertanya itu dan ini pada si che'nor tyme tuh.....

anak jati ganu pun jenuh nak pilih kuih apa nak makan...aku apatah lgi yg x penah hayat jumpa segala jenis kuih tuh....rasa sume nak makan...tapi aku bukan perut stokin okeyyy....:D




ni bukan lakonan semata2 ye....mmg kak za tgh membeli tuh......




kuih ni aku kenal...cz kat selangor pun mmg ada kuih nih...cara berlauk...:D




beli stok syur lak.....macm astro...mcm2 ada.....




So, banyak jugak la drg2 ni borong kat pasar tu hari tuh.....dari kuih muih sampai le bahan basah tuk masak malam nnt.......dan aku....tuk pertama kali nya membeli kuih menganang yg aku pikir kan kuih kemboja...trus aku beli anpa bertanya kuih apakah itu....sampai kat umah baru lah drg2 cakap upenya tu kuih menganang...hampa aku kerana aku sdg sgt tringin nak makan kuih kemboja tyme tuh...:d

tuk korang kaalau singgah kuala Terengganu jgn lupa singgah pasar batu 6 nih...rugi ooo x rasa pelbagai jenis kuih yg mmpu buat korang xtido malam memikirkan nya...:D

No comments: