06 May 2011

kuala terengganu versi muzium negeri



trip ke kuala terengganu memaksaku menjejakkan kaki ke muzium negeri.....kali terakhir aku ke muzium adalah pada kira2 22taun dulu....huhu.....tp sbnrnya bukan aku sajhe, che'nor n sume yg join trip ni pun mmg 'once in a blue moon ' la nak ke muzium.....last trip ke muzium adalah masa sekolah tadika dulu...dan aku sgt yakin kamu2 yg sedang membaca entry ni pun mesti sama kan....hehehehehehe...


memandangkan hari ni cuti hari buruh maka agak ramai jugak la rakyat jelata yg berkunjung ke sini....cuaca yg agak cantek diluar juga antara faktor yg mendorong mereka sebenarnya...nak pulak semasa kami ke sana ada pameran keris & barang2 antik.... selain tu ada jugak jual cenderahati kat sini..apa lgi grab ajhe...:D



kat cn sebenarnnya baru aku tau asal usul nama trengganu. ada banyak versi asal usul nama terengganu rupanya...macam2 kan...dek kerana kamera adalah dilarang didalam bangunan muzium, maka tiadalah picca2 melets sepanjang kami meneroka muzium tu....yg ada hanya lah diluar bangunan sahaja...sedih sungguh....:D



say cheeessss...:D


acara wajib...berposing di pintu masuk muzium.....selepas membeli tiket masuk....



kereta antik dari zaman kegemilangan terengganu....ni kereta sultan terengganu kot....:D



masih sempat berposing


antara lokasi pengambaran drama pilihan produser...:D



berada didalam muzium tu seolah2 aku kembali ke zaman pra sejarah dulu....banyak barang2 ssejarah yg dipamerkan disini...kat sini aku dapat lihat sendiri batu bersurat yg mana selama ni aku just dapat tengok secara visual...banyak lagi sebenarnya yg dipamerkan kat sini...pisau zaman batu, alatan memasak la, pakaian la, & macam2 la....


cakap banyak pun tak guna rasanya baik korang pergi dan lihat sendiri muzuim kebanggaaan negeri terngganu...xarugi membayar tiket RM 5 dipintu masuk tadi....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...