19 November 2012

mari mengira tangga @ batu cave

Hajat nak memanjat tangga batu cave mmg dah lama aku pendam. Kebetulan masa coti2 makan nasik kawen si ita last time tiba2 idea nak mengira tangga tu terkeluar. so pepagi buta Maal Hijrah hari tu aku ina & dayah menggagahkan diri memandu ke batu cave.

Jgn kata aku sawan mengira tangga batu cave hocay. btw, ramai jugak yg mencari stamina dgn melakukan aktiviti nih. aku sempat berkenalan sepasang hikers yg sdg gigih training utk ke Kinabalu. See!!! told Ya!

Dah nama pun tempat sembayang orang india kan. so banyak ritual yg aku nampak kat sana. rasanya kalau bayi2 dibotakkan kepala tu biasa kot. dan satu fenomena yg luar bisa bg aku, bila melihat sorang aunty yg berjalan menggunakan tapak tangan dan lutut.  Menurut sorang makcik yg lain aunty tu sedang memohon hajat untuk bapanya yg akan melakukan operataion kanser. Apapun kita doakan sajer kesihatan untuk ayah aunty tu yer.

bawah kanan tu, gambar batu cave zaman dolu2 yg framenya
 korang akan jmp dalam cave villa

Tak sangka di sini bukan sajer tempat beribat bg masyarakat india tapi juga boleh dikatakan mini zoo bg haiwan2 eksotik. Di satu sudut yg berbeza korang boleh melawat ala2 mini zoo bg haiwan eksotik yg aku kira tak kan kita jumpa kat zoo taiping atau zoo negara. siap ada show tarian2 india lagi.
cave of reptile


So, misi memanjat tangga batu cave kali ni berjaya dgn jayanya. Cuma target yg aku letak tak kesampaian jer. aku cuma berjaya menapak 1,365 anak tangga saja. tapi rasanya dah di kira OK la kowt. =P

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...