23 March 2012

siri jelajah johor : labis

menjejakkan kaki ke johor setelah rasanya 11 taun kot tak ke sana. owhh...nostalgia sekali siri penjelajahan kali nih. 2 hari mmg tak cukup nak menhabiskan 1 johor. rasanya kalau bagi seminggu pun belum tentu cukup.

so, siri ke johor kali ni kami mulakan dgn menjelajah pekan labis memenuhi undangan kawan sekampung si din kat sana. sebelum memenuhkan perut kami dgn nasik kawen sempat kami menyinggah ke rumah ayahbonda Din. taksangkeryer (pinjam ayat azam jap) mak din sooo nice.... comel ajher....berbeza plak dgn din si bulldozer. lagi satu, mak din ni penchinta kucing...manyak giler kucing kat umah tu...dah macham pusat peliharaan kucing plak....

dalam rumah din pun korang nak posing...:p

kucing ni comel gilakbabi...aku nak rembat tapi mak din kata : nonono !!! sambil menggoyangkan jari telunjuknya ke kiri dan kanan >.<

owwhhh, malu2 plak dia!! aku bukanlah penchinta sejati kucing , tp melihat kucing2 ni buat aku tringat adik2 aku kat kg. krn mereka mmg penchita tegar haiwan peliharaan ni

berlatarbelakangkan rumah-kedai pakcik iskak-makcik noorlida a.k.a makngah

dalam kedai makngah: manyak barang2 nostalgia kat sini...heaven!!!

klasik : ni salah satu drpdnya, oren bodoh

din kata satu lorong ni semua kerabat dia...so, senang klau raya, xpayah travel jejauh..:)

so,misi makan nasik kawen kami diteruskan. kalau kat kg aku, around jam 2-3ptg mmg tyme mengemas khemah. tp berbeza dgn kat cn. jam 2ptg lah tetamu datang menyerang. mana taknya tyme ni jugak lah pengantin mula berarak. so, tyme kami mai mmg tapat waktunya dgn kedatangan pengantin.

makan nasik kawen tyme...amik berkat dulu :)

walaupun perut dah ala2 paras bottle neck, nasik kawen tetap kami bedal

selamat pengantin baru buat pasangan pengantin...:)

owwhhhh....di akhir cerita baru nak kenalkan makngah n pakcik iskak...terima ksih daun keladi...:)

siap bersantap kami meneruskan misi kami ke destinasi seterusnya. tak sabar aku nak melihat keindahan negeri johor ni...ye ke indah...??? blank jap...apapun aku dapat bayangkan siri kali ni lebih happening dan havoc dgn ter'in'nya mak pinggu katik, azam dan din.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...