27 March 2012

siri jelajah johor : Kluang RailCoffe

Kluang RailCoffee. Kalau sebelum ni aku hanya mendengar tentang KRC dari mereka2 yg pernah ke sana. Tapi kali ni, aku dapat nikmati sendiri kelazatan sebenar Kopi dan Bun nya. dari hasil penggugelan aku, tak sangker rupanya kedai kopi ni dah wujud sejak taun 1938 lagi...owhhh...dah 74 tawun occayyyy..!!!!

dan baru ku tahu kenapa sebenarnya dia di namakan railCoffe. Kerana kedudukannya yg betul2 bersebelahan dgn railway. Rasanya kalau tgh2 syok2 duk menyedut kopi ais sambil di temani bunyi keterapi sdg meluncur mesti mmg sangat heaven lah saat tu.. :)

Kata azam menu wajib kalau ke sini adalah kopi + kaya bun + telur masak halfway. So, mmg tiga2 menu ni aku bedal. Bagi mereka yg menggemari kopi like a cipan mmg kat sini lah tempatnya. Baunya sajer dah membuat hati saper2 sajer bergelora. heaven..!!!!

KRC yg dorang duk2 sebut2 selama ni sekarang dahpun aku jejaki. esok2 kalau anak cucu tye aku bolehlah eksen crita bahawa aku juga pernah ke sini dulu.

Selain menjejakkan kaki ke KRC, aku sebenarnya menyimpan hasrat --> ececehhh. aku mau mengedix sakan di railway. di atas landasan keretapi occayy!!! dan sejak semalam lagi aku duk ingatkan mereka bahawa aku nak sangat menggedix2 sakan di sana nanti. so dah sampai sini... apalagi.... menggedix mode on..!!! tapi mujur jugak pakcik2 penjaga landasan KTM ni tidak melihat aksi terlampau kami. kalau x, mau jugak kami di hambat dan di rembat. Terima kasih kawan merialisasikan salah satu hajat di hati aku ni...:P



Kiranya walaupun hanya di salah satu daerah kecik di Johor, seharian kami di sana terisi dgn panuh. dan rasanya kalau bagi kami seminggu pun kompem2 akan terisi dgn penuh juga. Cuma persoalannya poket kami terisi dgn penuh jugak kah!!..hehehehehe

owhh...semakin aku google, semakin aku kompius..!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...