LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

09 September 2011

Cukai 6% - Skrg topup pulak

awal taun dulu bil astro, bermula 15 september ni kad prabayar pulak...lps ni apa ntah pulak kan.....!!!! aku yakin semalam mmg ramai yg dapat SMS dari syarikat telekomunikasi tentang cukai yg akan di kenakan sebanyak 6% tu kan..??? tidak ada yang terkecuali.

lepas nie kalau nak beli topup RM10.00 kena bayar RM10.60 ler. errmmmmm..... tapi apa adahal kot....services tax kepci McD pun kita sanggup, ni kan pulak prepaid kad...... gila blagak la kan ayat ko cik LL yg manis...tapi ni la hakikatnya kan...???

Tapi sebenarnya, tax untuk kad prepaid ni dah lama di praktikkan terutamanya kat kawasan luar bandar. tapi lpas ada tax ni kompem la kad prepaid kat kg aku lagi naik rege kan...ye la skung pun kad prepiad kat sana mmg di jual dgn harga lebih 50sen. ntah pape nth...;p

pada pendapat korang la kan...apa ek rasionalnya cukai 6% ni dikenakan...??? entah lah.....bikin poning yo.... nak angkat sepanduk bantah pun tara guna kan...!!! redha je la... :(

No comments: