LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

31 May 2013

cuti-cuti perhentian #Snorkelling

Pengalaman pertama kali terapung di tengah laut dalam memang begitu mengujakan. Sumpah aku kata, ia sangat superb.!!! Tapi berbeza pulak bagi mereka yang jenis kelamkabut. Pengalaman mengujakana ini akan bertukar menjadi mencemaskan. Percaayalah. jadi bagi yang tak tau berenanng mcm aku keywordnya jangan panik hocayy. 

Sebenarnya, sebelom yakin bersnorkellingdi laut dalam, petang sebelomnya kami duk practice sakan di turtle beach yang lebih kurang 10 minit berjalan dari chalet kami. Amatur la katakan. Tapi sayang, memandangkan memasing xde keberanian nak snorkel sampai ke tengah, jadi memang kami langsung xberpeluang mengintai penyu. Tapi, pemandangan di bawah sana tetap superb!!!! Di sini terasa sedikit cemburu dengan divers dan swimmers. Pasti mereka dapat melihat lebih dari apa yg aku dapat. :'(

 
Esoknya kami dibawa merasa bersnorkel sebenar di tengah laut. Abg driver bot dan uma si mat perancis banyak membantu kami melihat pemandangan2 indah kat bawah sana. selain mengejar spesis2 laut yg giler ossem.

Bayangkan kau berpeluang mengejar penyu, nemo, shark dan macam2 lagi jenis hidupan laut yang selama ni kau berpeluang nampak di layar perak ajher. Ni belom masuk bab batu karang, tiram dan macam2 lagi jenis hidupan kat bawah sana. 

Kiranya tak sia2 percutian 3H2M aku di sana. macam2 aktiviti2 baru yang aku cuba. Tapi terasa sedikit kerugian kerana aku tak pandai berenanag. Memang akan berbaloi2 kalau dapat berenang sendirian sambil mengejar penyu. hailaaaa...

#Terima Kasih Tuhan mengirimkan aku malaikat kecil yang sangat ossem. ^.^

No comments: