13 March 2014

Gunung Hitam

Peluang mendaki Gununggunung rare ni memang selalu aku nantikan. Dan bila BKG dok up event ke Gunung Hitam memang aku bercitacita akan menyertai mereka. Mana taknya G. Hitam antara gunung2 tak pernah aku dengar namanya pun seblom ni. 

Pada aku gunung Hitam punya tahap kesukaran yang luar biasa. Trail yang mencanak dari permulaan trek memang tak bagi discount langsung. Kalau ada yang pernah ke Gunung Peninjau akan kata Kedua trek ini punya tahap kesukaran dan Trail yg hampir sama. dan aku setuju. Trail lutut ke dagu ditambah dengan trail yg takde pemijak (sila bayangkan trail yg bila trun korang boleh slide)

Trail hazab mencabar mental tadi di bayar hanya dengan bayangan pokokpokok di keliling puncak. Tiada view menarik yg ada di puncak. yang ada cuma kami dan penghuni penghuni gunung Hitam. Walau xde view superb aku tetap puas berjaya ke puncak Gunung.


Rugi kalau Nuang kau dah khatam 12x, dan ke Hitam langsung tak pernah. Trail mencabar luarbiasa akan menjadi mudah dengan adanya semangat yang selalu korang bawak tipa kali menggunung. segala semangat...!!! percayalah...!!!

#bukan semangat ghaib tu la..haissshhhhh...!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...