30 July 2012

nostalgia ramadhan



sekejap jer rasanya dah masuk hari ke seploh kita menunaikan fardu ramadhan. tringat aku nostalgia ramadhan zaman kanak2 a.k.a zaman nakal2 dulu. Kalau dulu masa mula2 nak blajar berpuasa abah akan bagi upah seringgit setiap sehari aku dapat puasa penuh. so, taim tu mmg aku akan berlumba2 dgn abang2 aku yang lain cara nak buat collection duit raya jalan mudah.

berpuasa sambil bersekolah dulu, mmg betul2 menguji kesabaran. mana tak nya mengayuh beskal setiap hari dgn cuaca panas terik mmg betul menguji ketahanan mental...hailaaaa...tu la sebabnya aku dulu akan pastikan aku akan membawa tuala kecik ke sekolah untuk aku basahkan dan aku tembab di seluruh muka...panas kata.

Lepas tamat sesi sekolah petang, mmg mengira detik berbuka ajher lah aku. nak main ting-ting rounders bagai mmg tak larat la kan. so, duk menepek depan TV sambil layan drama rumah kedai ajher lah. Dalam kepala mmg dah terbayang air milo air oren bagai.

lagi satu kenangan dulu yang aku rasa dah tak di praktikkan lagi sekarang ni, sapa2 yang tak puasa tidak dibenarkan sama sekali menyertai orang2 yang berpuasa berpuka puasa. kene tunggu kami selesai berbuka baru lah orang yang tak puasa ni boleh makan. nahhh hambekkkk!!! saper suruh malas nak puasa...:P

Tu belum lagi masuk bab lepas berbuka tuh. main lawan2 mercun kabaid saper paling power. hailaaaa...indahnya zaman kanak2 dulu. mmg priceless. Orang kata kenangan zaman kanak2 mmg indah. aku kata pulak, mana tak indahnya kalau kita bebas buat apa sajer yang kita suka tanpa batas. dah nak masuk 3series ni, serba serbi segan kan..!!!!

3 comments:

Aimacomel said...

dulu tak puasa mane leh join dgn org puasa time berbuka..

nursuriani said...

betul2 huhuhuhu

Kopi Susu said...

memori tuuu...:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...