LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

01 September 2015

Gunung Hijau

 




Demi mengikut tren eh! mak Kau Hijau, ku sahut cabaran seorang kawan untuk merasai sendiri peritnya memanjat Gunung Hijau. Kalau sebelom ni aku berpeluang mendengar ajher bila kawankawan duk cerita pasal gunung Hijau. Kali ni aku berpeluang merasai sendiri apa istemewanya Gunung Hijau yang asyik di perkata tu.

Memang Gunung ni antara gunung2 santai yang kau boleh lenggang mak limah nak ke puncak, tapi nak sampai ke puncak tu memang kau perlu melalui satu trek yang aku gelar 'Kingdom of Pacat' dek kerana sepanjang trek kau akan nampak pacatpacat ni duk mencari mangsa.Bersiap sedialah berendam dengan ais tembakau repalant berbotolbotol untuk ke puncak.  

Trek yang dah lama tak di teroka melambatkan langkah kami *walaupun aku memang lambat. dengan pokok duri menghalang trek, pokok tumbang dan macammacam lagi lah. Tapi tu semua dah macam perkara biasa bagi kami yang dah terbiasa dengan situasi yang macam tuh.

Tak sampai 2jam pendakian, kami dah sampai ke mercu tanda Gunung Hijau. Hanya ada papan tanda tanpa apaapa view disini. Tapi perasaan seronok luar biasa bila dah sampai puncak tu tetap ada. Dah sampai puncak kot... giler tak seronok.!!!!

No comments: