18 September 2015

Chemerong Berembun Langsir Reverse (Back Track)


 



Tak sangka rupanya pertama kali ke sini dulu dalam bulan yang sama 4 tahun lepas. Kalau dulu dengan Nature Explore kali dengan Sunrise Xventure pulak. tapi hazab nak sampai puncak tu tetap hazab yang sama atau mungkin kali ni lebih berganda dek kerana faktor usia.


Nak sampai ke puncak langsir bukan semudah yang di sangka, macammacam trail yang kau kena tempuh. dari trail lenggang mak limah, trail sungai ke peha, trail lutut ke dagu yang tak kasik chance dan macammacam trail lagi dah semacam lagu tuk kami smpai ke puncak. Terbayang bayang hijaunya air terjun kat puncak langsir sana.

syukur semua ahli selamat sampai ke puncak langsir dengan sempurna tanoa sebarang kecederaan serius. malam nya masing masing tidor kepenatan seharian meredah trail yang panjang lagi hazab.

memandangkan kami punya 1 hari untuk aktiviti free & easy di sini, sempat gogo adakan malam suai kenal. Teringat aku masa malam suai kenal hari ke2 berlangsung, ada yang bertanya 'dalam banyakbanyak gunung yang aku dah lalu mana gunung yang paling payah?' kami jawab 'Benum' mungkin sebab kami tak berpeluang menghabiskan trail sampai ke penghujung. Sebenarnya tu bukan jawapan yang bermain dalam hati aku, pada aku semua gunung pun punya tahap kepayahan yang tersendiri. even gunung yang kita sedang berada di puncaknya ni pun ada level payahnya yang tersendiri. mau saja aku luahkan bahawa bukan gunung atau puncak yang kita kejar, tapi apa manfaat atau pelajaran yang kita dapat untuk sampai ke penghujungnya.
Tak Lari gunung di kejar kan.!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...