LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

03 January 2014

sg. chiling punya cilita

Ini boleh kira sebagai unplanned trip Cuti Christmas hari tu. memandang kau memang takde plan taim tu, aku On akan ajher pelawaan si pojai tuk bertiruk sakan kat Sg. Chiling. So pepagi subuh shafie aku dah gerak sendirian ke pekan Kuala Kubu Bharu. memandangkan hari tu cuti umum, maka memang ramai lah pengunjung chiling kali ni. 

Ingatkan ini hanya aktivi santaisantai mandimandi ajher, rupanya untuk sampai ke puncak air terjun, kau kena melalui trail yg merentasi 5 batang sungai. Bukan calang2 sungai yer. aku rasa ada satu atau dua sungai yg berketinggian paras pinggang aku. bukan tu ajher, kau juga perlu melalui trail lutut ke dagu dan melalui lereng air terjun. kat lereng ni kalau salah langkah memang naya. alaahaaaiiiii, nak mandi2 pun hazab.

Tapi air terjun yang trailnya hazab giler tadi memang superb oiiii. tak rugi kau merentasi sungai, menghadapi trail lutut ke dagu trail lereng ke gaung. segalanya terbayar dengan terlihatnya airterjun yang giler ossem nih. 

memandangkan aku memang tak reti berenang, aku hanya memandang penuh jeles kawankawan yang duk sakan tiruk sampai naik lebam badan tuh. Aku hanya mampu bermain di gigi sungai. alahaiiiiiiiii...apakan daya.


sesekali bersantaisantai layan air terjun memang heaven. selalu sangat duk layan trail mendakia ajherkan. apakata sesekali layan tiruk meniruk plak. best kot.. xrugi. sumpah.!!!

No comments: