06 January 2014

ber new year di tabur east


memanjat bukit tabur di waktu malam hari memang susuatu yg mengujakan. Kalau ada yg kata kami menempah maut, silakan. pada aku, risiko ada di manamana, yang penting hatihati setiap masa. keadaan trail yang pada aku bercerun curam, memang memerlukan kau berjagajaga dan berwaspada. Dan memandangkan bukit tabur antara bukit yang menjadi buah mulut yang kerap menyebabkan kecelakaan dan kematian, kami memanjat dengan penuh hatihati.

Misi kami memanjat bukit tabur sambil menyaksikan pemandangan malam tahun baru dari sudut yang berbeza. memandangkan kami bermula agak lewat dek kerana jammed luarbiasa di MRR2 maka misi menyaksikan pancutan juga taburan bunga api dari puncak tabur adalah mustahil. Tapi di pertengahan jalan kami sempat menyaksikan simbahan bunga api di langit Kuala Lumnpur. Jadilahhhh

Kalau dulu aku berkesempatan ke puncak West, kali ni aku berpeluang menakluk puncak east. Pada aku tahap kesukarannya berada pada takuk yang sama dan punya daya penarik tersendiri. berpeluang menyaksikan kehadiran mentari di puncak tabur merupakan satu momen yang pada aku sangat priceless.!!! SUMPAH..!! segalagalanya priceless di sini.

# semalam ada lagi kes kecelakaan di tabur west. alahaiiiii... 

1 comment:

Falling . said...

aku juga teringin seperti ini , tapi tidak akan .

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...