20 December 2013

Gunung Peninjau

Gunung peninjau???? kat mana tuh??? sumpah memang sebelom ni aku tak pernah dengar pun ada gunung yang nama nya macam ni. Pada awalnya aku x plan langsung nak mengkompemkan diri menyertai event 2H1M anjuran ORA ni. tapi bila ajher sis ana duk roger dan kebetulan memang aku xde plan kemana minggu tu, aku trus on kan ajher.

So, trip yang di sertai 12 peserta ni berjalan dengan jayanya, Alhamdulillah tanpa sebarang kecederaan serius. Syukur!! menurut kata abg gogo rating kepayahan untuk gunung peninjau adalah 4/10. tapi pada aku kalau rating untuk pendakian daypack peninjau lebih daripada itu.

bayangkan dari selepas trek pemanas badan dalam lebih kurang 30minit dari starting point, kau dah disajikan dengan trail hazab na'uzubillah. trail lutut ke dagu, licin, pacat lagi..alahai...komplete dengan segala macam cabaran.



Melihat pada trek, aku yakin dan gogo pun sependapat yang gunung peninjau jarang di teroka pendakipendaki tegar. Pada aku rugi kalau gunung2 daypack seumpama peninjau ni tak kalian teroka. mungkin lepas ni trek peninjau boleh di jadikan sebagai trek tranning untuk ke gunung2 yang lebih extremely hardcore.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...