13 June 2013

Mission 7 to 11 : GerahBilahBieh

Memandangkan ini trip pertama aku untuk tahun ni, prasaan berdebar luar biasa memang aku dah rasa sepanjang minggu sebelum mendaki. mana taknya, tiada sebarang aktiviti pecah lemak yang aku buat sepanjang minggu sebelum tu. naknak pulak aku hanya mengkonfemkan kehadiran 3hari sebelum trip. Kiranya ini cubaan berani mati aku.

Syukur...walaupun ini trip tangkap muat, tiada sebarang kecederaan luar biasa yg menimpa. Apa yg aku boleh kata, GBB memang terbaek!! Trail pangok yg giler panjang, trek belumut yg phewwwww...sejuk mata memandang. Trail rentas2 sungai, balak tumbang dan banyak lagi lah. Tu belum masuk bab OT lagi tuh.


Pada aku Trail GBB sangat berbeza dari mana2 gunung yang pernah aku daki sebelum ni. Trail GBB sayup dan panjang. Sampai satu tahap, walaupun bukan trail membunuh, mental dan pewai akan muncul dengan sendiri. Mungkin sebab bosan duk hadap trek yang sama atau duk asyik pk bila la trail ni nak abis.

Syukur, semua dapat keluar seperti masa yang telah dirancang tanpa sebarang kecelakaan serius. Misi kami seterusnya kembali ke pangkal jalan, ke ketamadunan, menikmati makanan kegemaran sambil mengingati kenangan 4hari kami di GBB.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...